Rynek e-commerce B2B cekają duże wzrosty

Rynek e-commerce B2B cekają duże wzrosty
Firmy po udanym wdrożeniu platformy B2B mogą uruchamiać także sprzedaż D2C (Direct to Consumer), czyli bezpośrednio do klienta końcowego Fot. Shutterstock, Inc.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Wolf
    Tomasz Wolf
  • Dodano: 02-11-2021 17:09

Branża e-commerce B2B jest na fali dynamicznego wzrostu. W USA firmy, których klientami są inne firmy, już kilkanaście procent swoich produktów i usług sprzedają w internecie. Jego udział w sprzedaży rośnie w tempie ok. 10 proc. rocznie. W Polsce dynamika jest jeszcze większa.  Według badań Mobile Institute, e-commerce B2B urośnie w tym roku o 40 proc. Eksperci wskazują na nowe możliwości, jakie pojawiają się w firmach B2B po wejściu w e-commerce.

  • E-commerce B2B dynamicznie rośnie. DHL Express szacuje, że w 2025 r. już 80 proc. transakcji między firmami będzie odbywać się przez internet. 
  • E-commerce umożliwia podbój rynków zagranicznych także średniej wielkości producentom. 
  • Główni gracze mocno wchodzą w e-commerce sprawiając, że ich partnerzy biznesowi nie mają wyboru i też muszą postawić na sprzedaż w tym kanale.
E-commerce w zbiorowej świadomości to domena sklepów i marketplace'ów dla konsumentów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Rynek e-commerce B2B cekają duże wzrosty

  • Croocoodile 2021-11-06 17:13:52
    No nie dziwię się są to dobre warunki. Mi w rynek e-commerce pomógł wejść hashmagnet, na stronce mają pakiet dla sklepu online, a muszę na dodatek przyznać, że w dzisiejszych czasach to podstawowa opcja :D
  • Młodzi ludzie powinni wziąć nieco bardziej przykład ze starszego pokolenia 2021-11-03 01:15:23
    Dosyć smartfonów - komórka powinna pozostać jedynie komórką - do tego służyły i w zupełności wystarczały zwykłe telefony generacji sieci 2G i 3G, w miastach budki telefoniczne( powinny być obowiązkowo przywracane) na drobne lub też plastikową kartę abonamentową doładowywaną na określony okres czasu w kiosku - np. 3,6,9 czy 12 miesięcy a także kablowe stacjonarne telefony w domach( rozwiązanie pogardzane obecnie ale bardzo wygodne i praktyczne - grunt to to by wyłączyć niechciane telefony nieznane, w tym natrętnych telemarketerów). Dosyć wi-fi - miejsce internetu niech będzie ale tam gdzie potrzeba - to jest w domu i miejscu pracy na kablu w komputerze, gdzie pierwotnie internet był. Dosyć social mediów typu FB, INSTA - jedynym social medium powinno być życie realne by budować relacje towarzyskie, koleżeńskie, biznesowe, rodzinne itd., a jak ktoś ma potrzebę to zdjęcia robi aparatem dla siebie, rodziny czy przyjaciół by potem sobie móc ewentualnie je wywołać, zaś robione filmiki będzie sobie można zgrać na CD - słowem w sieci nic a nic nie błąkałoby się już - świat online mało atrakcyjny, raczej podobny do takiego jakiego znaliśmy z okresu 1995-2009, zaś ciekawsze życie, spontaniczne, szczere, naturalne, świat online pełnić będzie rolę dodatku nigdy zaś podstawy życia, to znaczy służyć temu czemu pierwotnie służył - pomocy w pracy/nauce, zdobyciu informacji, wiedzy i czasem nieco rozrywce jak muzyka, gry, filmy. Dosyć bezgotówkowości - kartą można płacić sporadycznie, okazyjnie, natomiast prym ma wieść gotówka - to wolność i niezależność finansowa od banków - nie muszą one wiedzieć co, gdzie, ile, kiedy kupujemy by nas sobie profilować, badać przyszłe decyzje finansowe, zakupowe, żadnego płacenia telefonem czy zegarkiem nie będzie. Dosyć biometrii - żadnych skanów palca, oka, twarzy, dłoni, głosu - nie wolno tego podawać, to unikalne cechy biometryczne każdego z nas, nie mamy pewności w jakich celach byłyby one wykorzystywane( a mogłyby być wykorzystane nawet przeciwko nam), a tym bardziej czipowania - na to miejsca nie ma w ogóle i nie będzie. Żadnego 5G i internetu rzeczy - nie będzie stawiania co 25-50-75 metrów przekaźników( np. na dachach bloków mieszkalnych) a tym bardziej co 5-10 metrów( przystanki autobusowe, znaki drogowe, lampy uliczne) a także masztów GSM/BTS co 150-300 metrów. Nie ma mowy o takim gąszczu promieniowania, to przeczy i zdrowiu i prywatności. Ryzyko chorób nowotworowych( skóry, głowy, kości - czerniak, glejak, białaczka, chłoniak, szpiczak), z autoagresji( cukrzyca, zapalenie trzustki, problemy z tarczycą, problemy psychiczne jak CHAD, ADHD) czy ryzyko przedwczesnego zgonu w wyniku udaru czy zawału. Stop cyfrowemu komunizmowi i technokratyzmowi. Dosyć pseudo-postępu, quasi-rozwoju, który oparty jest o rozleniwianie, ogłupianie i uzależnianie ludzi przy jednoczesnej grabieży ich czasu, zdrowia, prywatności i wolności. Dosyć dronów - przestrzeń powietrzna jak była wolna tak powinna pozostać wolna, kamer już wystarczająco dużo jest w miastach, żeby jeszcze "latające ważki" z góry obserwowały ludzi, mogąc być nawet użyte w celach represji obywateli. Dosyć robotyzacji i algorytmizacji - to człowiek powinien robić, człowiek powinien myśleć, maszyny mogą co najwyżej wspomagać człowieka w pracy ale nie do takiego stopnia, by eliminować całe zawody, sektory, miejsca pracy, żeby to roboty robiły za ludzi wszystko a algorytmy myślały i podsyłały gotowe rozwiązania. To nie jest żaden rozwój, to sprawi, że będziemy nieporadni, niesamodzielni i w pełni zależni od technologii.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.219.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!