PARTNERZY PORTALU

Rynek smartwatchy rośnie rekordowo

W 2018 r. sprzedaż inteligentnych zegarków w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 61 proc. Fot. Shutterstock.com

W 2018 r. sprzedaż inteligentnych zegarków w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 61 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a przychody z niej o 51 proc. Liderem rynku pozostaje Apple - wynika z raportu firmy NPD Group.

Przychody ze sprzedaży inteligentnych zegarków od listopada 2017 do listopada 2018 roku osiągnęły wysokość 5 mld dolarów. Według analityków z NPD Group dowodzi to, że rynek smartwatchy rośnie w siłę, a "urządzenia te wbrew przedwczesnym osądom mogą zyskać akceptację masowego konsumenta".

W ocenie związanego z firmą Westona Hendereka "punktem zwrotnym dla konsumentów okazała się być zdolność smartwatchy do niezależnego od telefonu połączenia z internetem w ramach technologii LTE". Jego zdaniem użytkownicy inteligentnych zegarków cenią sobie możliwość wykonywania na nich wielu czynności, w tym - otrzymywania powiadomień, wysyłania wiadomości, a także kontrolowania połączonych z siecią sprzętów gospodarstwa domowego bez konieczności jednoczesnego korzystania ze smartfona.

Obecnie ze smartwatchy korzysta 16 proc. dorosłych obywateli USA. Główny wzrost segment zawdzięcza konsumentom w wieku od 18 do 34 lat. Analitycy oczekują, że z nadejściem nowej generacji inteligentnych zegarków, które będą wyposażone w więcej funkcji monitorowania zdrowia, wzrośnie zainteresowanie tymi produktami również wśród starszych nabywców.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rynek smartwatchy rośnie rekordowo

  • no more slavery! 2019-02-16 17:00:59
    Nie da się ukryć, że niemal wszystko co posiada przydomek "smart" mocno uzależnia i angażuje. Ludzie mają być skupieni na jakiś cyfrowo-technologicznych urządzeniach a budowanie relacji z drugą osobą i nawiązywanie jakichkolwiek kontaktów spychać na drugi plan. Już dzisiaj wystarczy niektórym dać smartfona do ręki i świata poza tym urządzeniem nie widzą. Wszystko co "smart" jest tworzone z myślą o tym, żeby jak najbardziej angażować człowieka, ściągać jego uwagę. To wszystko miało i ma od siebie uzależniać, nie ma przecież instrukcji jak racjonalnie z tego sprzętu korzystać, nie ma przeciwskazań, ostrzeżeń zdrowotnych, nic, a mnóstwo naukowców, badaczy, lekarzy, psychologów bije na alarm, że chociażby smartfony sieją prawdziwe spustoszenia w naszej mentalności i niszczą relacje między ludźmi, że coraz więcej ludzi mimo ''rzekomego'' kontaktu( głównie przez sieć) uskarża się na samotność, lawinowo wzrosła skłonność do depresji wśród nastolatków, dziwne jest też to, że odkąd pojawiły się smartfony bardzo wzrosła też liczba rozwodów. Bardzo duży problem tej tzw. "smartfonizacji" życia polega na tym, że nie potrafimy poprzez to rozmawiać w normalnym życiu, mamy kłopot z podtrzymaniem dialogu, nie wiemy co powiedzieć, nie wiemy o czym ze sobą rozmawiać( nic dziwnego jak non stop czatujemy). Rodzi się zatem jedno ale zasadnicze pytanie - po co nam wszystko wokół "smart" ''inteligentne'' jak od tego wszystkiego ludzie będą rozleniwieni, ogłupieni i co gorsza uzależnieni?. Doprawdy, to chcemy nazywać postępem? Smartfony?, Internet rzeczy?, Roboty? Drony? Algorytmy? Biometrie? Informatyzację usług, dokumentów i niemal całego naszego życia? Nie wydaje się to nikomu dziwne, jakbyśmy uczestniczyli w jakimś śnie wariatów? W urojonych wizjach? Zacytuję póki ACTA 2 mi tego nie zabrania cytat z filmu ''Seksmisja'' - "A dlaczego tu nie ma okien, a dlaczego tu nie ma klamek?" :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.23.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!