PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ścieżki rowerowe staną się "autostradami" dla robotów? Testy już trwają

Autor: PAP/PSZ
16-07-2019 08:51
Ścieżki rowerowe staną się "autostradami" dla robotów? Testy już trwają

Pomysł Refraction AI wywołał już kontrowersje.

Fot. Fotolia

Start-up Refraction AI pracuje nad wprowadzeniem autonomicznych robotów dostawczych, które miałyby poruszać się nie po pasach ruchu, a po ścieżkach rowerowych. Według serwisu The Verge rozwiązanie to może jednak nie spodobać się mieszkańcom miast.

Dyrektor generalny start-upu i profesor uniwersytetu w Michigan Matthew Johnson-Roberson opisuje trzykołowego robota REV-1 jako rozwiązanie pośrednie wśród pojazdów dostawczych - model "nie za duży i nie za mały".
REV-1 jest nieco większy niż roboty dostawcze, zazwyczaj wielkości przenośnej lodówki, przystosowane do poruszania się po chodnikach, a jednocześnie nie tak duży i drogi jak w pełni autonomiczne pojazdy dostawcze, które muszą wykorzystywać drogi publiczne.

Na oficjalnej stronie Refraction przeczytać zaś można, że jednostka jest na tyle lekka i ma na tyle niską moc, że może "podlegać zasadom dot. rowerów elektrycznych". Koszt pojedynczej jednostki to około 5 tys. dolarów, a pojemność to około cztery pełne siatki z zakupami (porównywalne z około 24 litrami). Szerokość pojazdu wynosi około 81 cm, co pozwala mu komfortowo zmieścić się na ścieżce dla rowerów.

Serwis The Verge ocenia jednak, że taki robot może wzbudzić złość innych użytkowników. W wielu miastach USA odbywały się już protesty związane z zajmowaniem przez roboty dostawcze chodników, a niektóre aglomeracje zdecydowały się już zakazać tego typu praktyk. Zdaniem portalu wprowadzenie pojazdów na ścieżki rowerowe może jeszcze bardziej zakłócać ruch i tworzyć potencjalnie niebezpieczne sytuacje dla rowerzystów.

"Refraction dość arogancko zakłada, że może korzystać ze ścieżek rowerowych. W rzeczywistości musieliby się zmierzyć z szeroką debatą na ten temat i uzyskać odpowiednie pozwolenia, jeśli chcieliby działać na terenie Portland" - ocenił redaktor naczelny serwisu BikePortland.org Jonathan Maus.

Firma ze stanu Michigan zmaga się jednak z inną kwestią - pogodą. Spółka testuje robota w mieście Ann Arbor, a jednostka ma się obecnie uczyć nawigacji w deszczu i śniegu. Ze względu na stałe warunki atmosferycznie, konkurencyjne start-upy robotów dostawczych ze wschodniego wybrzeża zupełnie nie mają tego problemu - ocenił Verge. Firma traktuje jednak odporność na warunki pogodowe jako dodatkową zaletę REV-1.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • Henry 2019-07-16 17:12:15
    Ścieżki rowerowe powstające jak grzyby po deszczu są zbędnym wydatkiem. 70% zarosło krzakami a kasa unijna wydana. A może należałoby stworzyć miejsca pracy i iść przykładem czajne. Sam rower nie rozwiąże problemów zdrowotnych a może produkcja zdrowej żywności zmniejszyłaby tyłki Polaków upasionych modnym jadłem.
    • Marek 2019-07-17 10:10:49
      Henry, nie wiem, co ty bierzesz, ale to ci źle robi, skoro piszesz takie brednie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

22 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

291 518 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.