Serwisy krytykowane za opieszałą reakcję na film przedstawiający samobójstwo

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14-09-2020 14:14

Platformy społecznościowe, w tym Facebook, TikTok i YouTube, oskarżane są o brak wystarczającej moderacji treści po tym, jak zbyt późno zareagowały na opublikowany na ich serwisach materiał przedstawiający samobójstwo. Film był dostępny w sieci przez kilka godzin.

Chodzi o materiał opublikowany 31 sierpnia przez internautę Ronniego McNutta, który postanowił sfilmować swoją samobójczą śmierć. Film pierwotnie udostępniony został w serwisie Facebook Live, skąd trafił na platformy TikTok (gdzie zamieszczony został nawet wśród materiałów promowanych), Twitter, Instagram i YouTube, który to serwis umieścił przy nim reklamy. Materiał usunięty został dopiero po ponad trzech godzinach, szacuje się, że w tym czasie obejrzały go tysiące internautów, nie wiadomo, ile osób ściągnęło go z serwerów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Serwisy krytykowane za opieszałą reakcję na film przedstawiający samobójstwo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.180.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!