PARTNERZY PORTALU

Siła influencer marketingu

Siła influencer marketingu
fot. ideoforce.pl
  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez ideoforce.pl
  • Dodano: 15-07-2021 10:56

Influencer Marketing już od kilku lat cieszy się dużą popularnością i, wbrew pesymistycznym przewidywaniom, końca nie widać. Zawieranie z influencerami współpracy marketingowej przynosi wiele korzyści, głównie dlatego, że taka forma promocji sprawia wrażenie bardziej autentycznej, a co za tym idzie, zyskuje na wiarygodności. Influencerzy, jak sama nazwa wskazuje wywierają wpływ na decyzje, poglądy czy nawet czyny swoich fanów. Dlaczego więc nie mieliby ich zachęcać do zakupu Twojego produktu?

Czym jest influencer marketing?


Warto zacząć od tego, kim w ogóle jest influencer? Wydaje się, że dziś każdy może nim zostać, jednak w rzeczywistości jest to o wiele bardziej złożone. Influenerzy to twórcy internetowi, którzy ze swoim przekazem docierają do mniejszej lub większej grupy fanów - odbiorców. Treści publikowane przez influencerów w zasadzie zawsze znajdują drogę do osób, które faktycznie są zainteresowane. Ponadto, influencerzy są bardzo często przez swoją społeczność odbiorców lubiani, a wręcz nawet traktowani jak znajomi, przyjaciele. Internautom wydaje się, że ich relacja z ulubionymi twórcami internetowymi jest o wiele głębsza i bardziej autentyczna niż na przykład z równie popularnymi celebrytami. Dzieje się tak dlatego, że influencerzy często dzielą się szczegółami ze swojego życia ze światem, między innymi nagrywając vlogi w stylu „morning routine”, gdzie pokazują jak wygląda ich typowy poranek. Zdecydowanie przybliża to odbiorcę do twórcy i pozwala mu odczuć, że naprawdę szczerze się znają. W skrócie, influencer to ktoś, kto tworząc treści w sieci potrafi nie tylko sprawić, że odbiorca tych treści, czuje się jakby rozmawiał ze znajomym, ale przede wszystkim pokazać swoim fanom, że jest taką samą osobą jak oni.

Zatem czym jest influencer marketing? Obejmuje działania marek polegające na promocji swoich produktów w drodze współpracy z influencerami. Podstawą takiej reklamy jest zaufanie, które odbiorcy mają do influencerów. Według licznych badań, zdecydowana większość kupujących podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o rekomendacje w sieci, w tym polecenia ze strony właśnie influencerów. Konsekwencją jest budowanie trwalszych relacji z konsumentem oraz kreowanie pozytywnego, ciepłego wizerunku marki. Dodatkowo, niesamowicie wpływa na konwersję i wzrost sprzedaży. W końcu kto nie chciałby używać produktu, który towarzyszy idolowi w codziennym życiu?

Ile może influencer?


Młodsze pokolenia stanowczo odmawiają podążania za tłumem. Choć jeszcze do niedawna znany aktor czy piosenkarz reklamujący jakiś produkt w telewizji, był w stanie zwiększać sprzedaż, to dziś takie praktyki nie mają już sensu. Bezpośrednia, wręcz rażąca w oczy reklama telewizyjna z udziałem znanych osób nie tylko nie pomaga marce, ale także dyskredytuje wspomniane gwiazdy. W miejsce takich działań pojawił się więc influencer marketing, który ma miejsce najczęściej w internecie i na pierwszy rzut oka ma bardzo mało wspólnego z tradycyjną reklamą. Warto jednak dodać w tym miejscu, że influencerzy to także celebryci i gwiazdy, które na swoich mediach społecznościowych gromadzą grupę wiernych fanów i tymi kanałami do nich docierają. Dobrze jest zatem przestać kojarzyć piosenkarki czy aktorów wyłącznie z promocją w telewizji i przyjrzeć się ich działaniom w sieci.

 

×

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Siła influencer marketingu

  • Janosik 2021-07-22 11:40:14
    Tragedia, niestety w obecnych czasach tzw. Influencerem zostaje byle ćwierćmózg wykorzystując portale społecznościowe. Kto normalny oprócz niedojrzałych nastolatków sugeruje się zdaniem influencera.... chyba nikt o zdrowych zmysłach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!