PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Smartfony nadal groźne dla samolotów Boeinga

Autor: PAP/rs
20-07-2019 10:18

W 2014 roku Federalna Administracja Lotnictwa wskazała, że smartfony pasażerów mogą powodować ryzyko wypadku w samolotach Boeinga model 737 i 777. Setki jednostek latają z wadą do dzisiaj, choć linie lotnicze mają ją usunąć do listopada 2019 r. - podała agencja Bloomberga.

Różnica w liczbach oznaczać może, że część linii lotniczych wymieniła liczniki nie bezpośrednio u producenta, a regulatorzy lotnictwa w krajach innych niż USA mogli nie zlecić napraw. Dodatkowo, część samolotów mogła zostać zezłomowana. Część z nich - potencjalnie setki - nadal jest jednak w aktywnej służbie bez niezbędnych poprawek.

Amerykańskie linie lotnicze wskazały, że albo usunęły już wadliwe komponenty (Delta Airlines, Southwest Airlines) albo wymiany wymaga jeszcze kilkanaście z nich (American Airlines, United Airlines).

W 2014 r. Ryanair wskazał, że posiada 707 dotkniętych wadą liczników a ich wymiana "nakłada na operatorów wysokie i niepotrzebne obciążenie finansowe". Rzeczniczka firmy w tym tygodniu zaznaczyła, że Ryanair nie wymienił wszystkich liczników, ale przeprowadził własne testy i zaktualizował te, gdzie zaobserwowano wady.

Bloomberg wskazał, że na przestrzeni ostatnich trzech lat piloci Boeingów NG i 777 zgłosili ponad 12 przypadków zniknięcia ważnych danych z zegarów. Określając sytuacje jako "krytyczną" eksperci zgłosili usterkę w systemie raportowania błędów ASRS zarządzanym przez NASA.

W sierpniu 2018 r. piloci modelu 737-700 zauważyli, że informacje na zegarach migają i pokazują odmienne dane wysokości i prędkości samolotu. Po krótkim czasie główny zegar miał kompletnie zgasnąć. Sytuacja doprowadziła do lądowania awaryjnego.

W styczniu 2017 r. piloci Boeinga 737 wylatujący z Kostaryki zgłosili utratę informacji z wyświetlacza mapy i komputera zarządzania lotem podczas "krytycznej fazy przelotu przez górzysty teren". Gdyby miało to miejsce w nocy lub przy złej pogodzie "mogłoby się to skończyć tragicznie" - wspominają w raporcie ASRS.

Rzeczniczka Honeywell Nina Krauss utrzymuje, że spółka nie słyszała o przypadkach usunięcia danych z liczników przez zakłócenia z telefonów czy częstotliwości radiowych podczas lotu jednostki. Przedsiębiorstwo zanotowało tylko jeden przypadek utraty danych ze wszystkich sześciu zegarów w Boeingu 737, lecz źródłem problemów był błąd w oprogramowaniu, który został już usunięty. Krauss wskazała, że nawet w przypadku utraty danych w samolotach istnieją systemy awaryjne zapewniające te same dane.

Boeing przyznał, że odkrył problem podczas wewnętrznego testu laboratoryjnego w 2012 r., lecz nie był w stanie zreplikować problemu w testach innych samolotów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 774 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

414 944 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.