PARTNERZY PORTALU

SMS zastąpi okienko w banku i na poczcie

Szykuje się rewolucja w płatnościach przez telefony komórkowe. Firma mPay, zajmująca się płatniczymi technologiami mobilnymi przygotowuje się do obsługi rozliczeń o dużej wartości. A to oznacza, że Poczcie Polskiej, bankom oraz punktom pobierającym m.in. opłaty kredytowe, ubezpieczeniowe czy rozliczeniowe, rośnie nowa konkurencja.

mPay jest już agentem rozliczeniowym, ma stosowną licencję od stycznia 2007 r. dla płatności telefonem komórkowym. Przy tym firma szuka nowych możliwości wykorzystania "elektronicznej portmonetki", którą trzeba zasilić, uruchamiając usługę u tego operatora. Górna granica pojedynczej transakcji "komórkowej", wynosząca 300 zł może już wystarczyć na opłacenie poważnych rachunków - informuje "Gazeta Prawna".

Maria Juszczyk, dyrektor ds. marketingu i komunikacji mPay powiedziała portalowi finansowemu GazetaPrawna.pl, że firma stara się rozpoznać obecne potrzeby użytkowników. - Pracujemy nad kolejnymi usługami i rozwiązaniami, które jeszcze bardziej usprawnią procesy płatnicze. Już w tej chwili można za pomocą mPay płacić za rachunki, ale chcemy, aby było to jeszcze prostsze i bardziej powszechne. Wchodzimy też w nowe obszary zastosowań, jak np. płatności za przejazd komunikacją miejską - dodała. Od lutego firma testowała w Warszawie także płatności za parkingi.

- Kolejne nowości powinny pojawić się już w najbliższych tygodniach i miesiącach. Nasza oferta jest uzupełnieniem istniejących rozwiązań, stosowanych w bankach i przez innych operatorów. Nasze rozwiązania kierujemy głównie na rynek płatności gotówkowych (ilościowo 94 proc. transakcji), gdzie koszt obsługi transakcji jest największy, a inne instrumenty płatnicze nie są wykorzystane - wyjaśnia w dzienniku Maria Juszczyk.

Obecnie firma sprawdza czy polscy klienci byliby zainteresowani rozliczaniem w ten sposób rachunków. A o ten rynek warto się bić, bo Polacy ciągle w niewielkim stopniu korzystają z banków, a więc ten, kto przejmie obsługę różnych usług finansowych ma szanse sporo zarobić.

Dlatego mPay, spółka należąca do giełdowego ATM, stawia sobie za cel stworzenie standardu płatności mobilnych na rynku masowym w Polsce. Chce współpracować nie tylko z operatorami telekomunikacyjnymi (obecnie Polkomtel, Play i jeden z bankowych MVNO - mBank Mobile) ale także z bankami. Propozycje mPay, w których wykorzystywany jest m.in. SMS, są odmienne od rozwiązań już testowanych na świecie, np. propozycji z technologiami bazującymi na NFC (Near Field Communication), czyli bezprzewodowej łączności ze specjalnym czytnikiem danych na bliską odległość.

Na razie z usług mPay korzysta 30 tys. osób, a największym powodzeniem cieszy się płacenie za parkowanie - dodaje w "GP" Maria Juszczyk.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: SMS zastąpi okienko w banku i na poczcie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!