PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Specjalnie na Nowy Przemysł Expo. Raport o nowym polskim przemyśle

Autor: wnp.pl (Oskar Filipowicz)
27-09-2018 06:01 |  aktualizacja: 26-09-2018 21:27
Specjalnie na Nowy Przemysł Expo. Raport o nowym polskim przemyśle

Raport "Polski Przemysł 4.0" przygotowała redakcja Magazynu Gospodarczego Nowy Przemysł i portalu WNP.PL z okazji Nowy Przemysł Expo.

Fot. Shutterstock

Jaki jest nowy polski przemysł? O to, jak z wyzwaniami IV rewolucji przemysłowej radzą sobie firmy nad Wisłą, zapytaliśmy ich przedstawicieli. Swoimi doświadczeniami podzielili się z nami menedżerowie z takich firm, jak Opel Manufacturing Poland, Siemens ABB, Alstom Konstral, Signify. Na nasze pytania odpowiedzieli też przedstawiciele Orlenu, Atlasa, Nowego Stylu, Ceramiki Paradyż. Rozmawialiśmy też z menedżerami ArcelorMittal Poland, Jastrzębskiej Spółki Węglowej, Famuru oraz Omron Electronics i IFM Electronic. Tak powstał unikatowy raport "Polski przemysł 4.0", przygotowany specjalnie na Nowy Przemysł Expo.

  • Jak wynika z raportu "Polski przemysł 4.0", wśród menedżerów rośnie świadomość nieuchronności zmian; firmy są jednak ostrożne we wprowadzaniu nowych technologii.
  • W pierwszej kolejności wdrażają te, które przynoszą szybki zwrot z kapitału, redukują koszty, rozwiązują doraźny problem.
  • Przemysł 4.0 zbliża firmę do rynku i klienta – podkreśla wielu uczestników ankiety. Pozwala elastycznie dostosowywać się do zmiennej koniunktury rynkowej i popytu, tak by zachować konkurencyjność.
  • Raport "Polski Przemysł 4.0" przygotowała redakcja Magazynu Gospodarczego Nowy Przemysł i portalu WNP.PL z okazji Nowy Przemysł Expo.

Fokus na przemysł

Uchwycony w raporcie obraz polskiego przemysłu odpowiada na pytania, gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Co będzie dalej, co nas czeka, jak działać? Te pytania leżą też u podstaw nowego wydarzenia  na eventowym rynku – nazwanego Nowy Przemysł Expo (26-28 września 2018 r. w Katowicach).
Czwarta rewolucja przemysłowa – także na rodzimym gruncie – zdecydowanie przestała być wizją przyszłości. To rzeczywistość. Ale wprowadzanie rozwiązań Przemysłu 4.0 pokazuje wewnętrzne zróżnicowanie polskiego sektora przemysłowego. Zjawisko dotyczy w największym stopniu obecnych w Polsce globalnych potentatów z szerokim zapleczem kapitałowym i technologicznym. Małe i średnie firmy częściej korzystają z gotowych rozwiązań (e- commerce).

Z odpowiedzi menedżerów wynika, że firmy w pierwszej kolejności wprowadzają w życie te rozwiązania, które przynoszą najszybszy, wymierny zysk, redukują koszty, rozwiązują doraźny, dolegliwy problem (np. braku kadr); ewentualnie te, które pozwalają spełnić nowe normy i standardy. Bezpośrednia korelacja między zainwestowanymi środkami i efektem ekonomicznym jest głównym motywem decyzji o wdrożeniu.

Skoki do epoki

Optymiści sytuują polski przemysł pomiędzy rzeczywistością 3.0 a 4.0. Inni wolą mówić o “przemyśle 2.5". Wiele firm, szczególnie tych z mniejszym potencjałem, dopiero aspiruje do poważniejszych zmian. Konkretne rozwiązania są wprowadzane "miejscowo". Do rzadkości należy kompleksowe podejście, kiedy to wprowadzanie kultury 4.0 obejmuje jednocześnie różne poziomy i obszary działania firmy.

Coraz częściej jednak właściciele przedsiębiorstw skłonni są podejmować decyzję o inwestycjach m.in. w zaawansowaną w automatykę (…). Stają wówczas przed “pokusą", by od razu zainwestować w urządzenia, które mają potencjał współpracy ze sobą oraz w cyfrowe systemy zarządzania i tym samym wykonać swoisty przeskok o całą epokę.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.156.39.245
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 731 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

594 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.