Serwis streamingowy Spotify wystartował w środę na 13 nowych rynkach europejskich, w tym w Rosji i Ukrainie. Po rozszerzeniu obszaru działalności usługa jest już dostępna na 92 rynkach na całym świecie - informuje agencja Reutera.
13 nowych krajów, w których od środy obecny jest Spotify, to: Albania, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Czarnogóra, Kazachstan, Kosowo, Macedonia Północna, Mołdawia, Rosja, Serbia, Słowenia i Ukraina.
Według Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), Rosja jest 17. pod względem wielkości rynkiem usług streamingowych na świecie. Zgodnie z danymi IFPI, ponad 87 proc. miłośników muzyki w Rosji słucha jej za pośrednictwem serwisów streamingowych, w porównaniu z 61 proc. w skali globalnej i 68 proc. w USA.
"Dzisiejsze uruchomienie serwisu otwiera drzwi dla niemal 250 mln fanów, którzy zyskali możliwość odkrywania w Spotify muzyki z całego świata, jak również dla artystów z regionu, którzy mają szansę zaprezentować swoją twórczość publiczności żyjącej w coraz bardziej połączonym świecie" - powiedział Gustav Gyllenhammar, wiceprezes Spotify ds. rozwoju rynków i subskrypcji.