Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wzrósł w listopadzie do 11,4 proc. z 7,3 proc. w październiku - podał GUS.
GUS podał też, że w listopadzie porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 47,9 proc.
Według GUS, wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano we wszystkich prezentowanych grupach, przy czym znaczący wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy "tekstylia, odzież, obuwie" (z 19,4 proc. przed miesiącem do 35,4 proc.), a także podmioty z grup "prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" (odpowiednio z 25,2 proc. do 38,1 proc.) oraz "meble, rtv, agd" (z 12,8 proc. do 22,5 proc.).
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2020 r. spadła o 5,3 proc. w ujęciu rocznym, w ujęciu miesięcznym spadła o 5,3 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących również spadła w ubiegłym miesiącu o 5,3 proc. rdr.