PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Starcie gigantów e-handlu w Europie

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
06-02-2018 20:36 |  aktualizacja: 06-02-2018 20:33
Starcie gigantów e-handlu w Europie

Ekspansja chińśkich sieci e-handlu to szansa także dla europejskich producentów i firm transportowych.

Fot. Shutterstock.

Drugi pod względem wielkości obrotów sprzedawca online w Chinach, JD.com, rzuca wyzwanie w Europie amerykańskiemu Amazonowi. W ciągu najbliższych dwu lat planuje zainwestować ponad 1 mld dolarów.

  • JD.com otworzy w Londynie biuro, a w Cambridge centrum badania sztucznej inteligencji (AI).
  • JD.com planuje w ciągu dwu lat sprowadzić do Chin tylko z Wielkiej Brytanii towary za 2,5 mld funtów, a sprzedać chińskie za 2 mld funtów.
  • Wkrótce w Londynie centrum zamówień otworzy też Alibaba Group Holding, a ponadto mniejsza chińska spółka e-handlu, Ease Kaola.
Jak powiedział założyciel i prezes firmy JD.com, Liu Qiangdong, pierwsze platformy handlu internetowego i usługi dostaw w Europie uruchomi wpierw we Francji, a wkrótce później w Wielkiej Brytanii i w Niemczech.

JD.com otworzy w Londynie biuro, a w 2019 roku w Cambridge centrum badania sztucznej inteligencji (AI) oraz przetwarzania danych big date.

Zgoda na tę działalność została prawdopodobnie uzyskana podczas wizyty premier Theresy May w Pekinie i spotkania z Liu. Zapewnił on, że w ciągu następnych 2-3 lat będzie sprowadzał luksusowe dobra brytyjskie do Chin (czekolady, kosmetyki, sprzęt gospodarstwa domowego, a także… herbatę), o łącznej wartości 2,5 mld funtów.

Wcześniej portal China.Daily informował, że JD.com spodziewa się w Wielkiej Brytanii w pierwszych dwóch latach działalności sprzedaży wartości 2 mld funtów. Oświadczył też, że jego celem jest rzucenie wyzwania Amazonowi, szczególnie we Francji, gdzie spodziewa się przewyższyć jego obroty już w 2019 roku.

JD, którego wartość wyceniana jest na ok. 68 miliardów dolarów, przygotowuje się także do wejścia pod koniec roku do Stanów Zjednoczonych, matecznika Amazona. Liu powiedział Financial Times, że jego celem strategicznym jest to, aby w ciągu 10 lat połowa zysku spółki pochodziła spoza terenu Chin.

W odpowiedzi na informacje Amazon przypomina, że w Europie zainwestował od 2010 roku 15 mld dolarów i jego skala działalności pozostanie znacznie większa, niż JD.com.

Kolejny gigant w kolejce


Ale w walkę o europejski e-commerce włączył się także największy w Chinach sprzedawca - Alibaba Group Holding. W wydanym 2 bm. komunikacie poinformował, że wkrótce otworzy  w Londynie centrum zamówień i zakłada sprowadzenie w ciągu 3 lat do Chin wyrobów 1000 marek lokalnych poprzez usługę Tmall Global. Jego planów sprzedaży chińskich towarów – nie podano.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 437 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

574 373 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.