PARTNERZY PORTALU

Świat jest już zmęczony cyfrowymi ekranami

Świat jest już zmęczony cyfrowymi ekranami
David McEvoy, dyrektor ds. marketingu w JCDecaux UK Fot. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Wolf
    Tomasz Wolf
  • Dodano: 20-09-2021 17:28

Zmęczenie ekranami cyfrowymi ogarnęło znaczącą część populacji na całym świecie. To efekt tego, że ludzie nieustannie bombardowani są informacjami i stykają się ogromną liczbą aplikacji cyfrowych – stwierdził David McEvoy, dyrektor ds. marketingu w JCDecaux UK, gość specjalny panelu „Media OOH - Inny Nowy Świat”, który odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, największej imprezy biznesowej Europy Centralnej.

  • 73 proc. respondentów na całym świecie stwierdziło, iż spędza zbyt dużo czasu, wpatrując się w ekran monitora. 69 proc. zadeklarowało, że nie ufa wszystkiemu, co widzi w internecie.
  • 50 proc. globalnych respondentów przyznało, że nie ufa sieciom społecznościowym, 64 proc. uważa, że sieci społecznościowe są zbyt inwazyjne, pochłaniające ich czas.
  • - Ludzie nieustannie bombardowani są informacjami i stykają się z ogromną liczbą aplikacji cyfrowych, więc są zmęczeni czasem spędzanym przed ekranem monitora – ocenił David McEvoy, dyrektor ds. marketingu w JCDecaux UK.
David McEvoy powołał się na dane z globalnego badania przeprowadzonego w kwietniu 2021 roku, zgodnie z którym 73 proc. respondentów na całym świecie stwierdziło, iż spędza zbyt dużo czasu, wpatrując się w ekran monitora. 69 proc.  zadeklarowało, że nie ufa wszystkiemu, co widzi w internecie, 62 proc. – że reklama mobilna jest inwazyjna, a 68 proc. - że spędza zbyt dużo czasu ze swoimi telefonami komórkowymi w ręku.

Ponadto w badaniu 50 proc. globalnych respondentów przyznało, że nie ufa sieciom społecznościowym, 64 proc. uważa, że sieci społecznościowe są zbyt inwazyjne, pochłaniające ich czas, zaś 70 proc. - że jest w nich zbyt wiele aplikacji.

- Ludzie nieustannie bombardowani są informacjami i stykają się z ogromną liczbą aplikacji cyfrowych, więc są zmęczeni czasem spędzanym przed ekranem monitora – ocenił David McEvoy i zaapelował, aby ludzie „patrzyli w górę, a nie w dół”.

Skuteczna reklama outdoor

Nad tym, jak ma wyglądać przekaz, który po wyjściu z domu dociera do nas z cyfrowych ekranów zainstalowanych na ulicach, w restauracjach i sklepach, zastanawiali się uczestnicy panelu „Media OOH - Inny Nowy Świat” w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- Ekrany digitalowe przestajemy traktować tylko jako nośniki reklamowe. Zaczynają one coraz częściej pełnić funkcję mediów informacyjnych, np. na temat pogody, czy jakości naszego powietrza – zwraca uwagę Marcin Ochmański, prezes Warexpo. – Treści prezentowane na takich nośnikach powinny być więc jak najbardziej przyjazne i użyteczne. Muszą też nieść jakieś dodatkowe wartości dla mieszkańców - dodaje.

Jak podkreśla Michał Zajdel, head of media & digital z firmy Kantar, marketerzy chcą wydawać coraz więcej pieniędzy na reklamę zewnętrzną (outdoor advertising lub out-of-home advertising). Wśród nich coraz bardziej popularne są digitalowe nośniki reklamy w postaci cyfrowych ekranów.  

- Nie uciekniemy od pomiaru skuteczności reklamy outdoor. Jeśli jakaś firma zapewnia większą skuteczność reklamową digitalowych nośników, to marketerzy chętnie z tego skorzystają – konkluduje Michał Zajdel.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Świat jest już zmęczony cyfrowymi ekranami

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!