PARTNERZY PORTALU

Sztuczna inteligencja od IBM zajmie się seksizmem i rasizmem

Sztuczna inteligencja od IBM zajmie się seksizmem i rasizmem
Sztuczna inteligencje nie dyskryminuje płci, robią to ludzie Fot. Shutterstock, Inc.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sofuł
    Adam Sofuł
  • Dodano: 20-07-2021 13:59

IBM wprowadził pakiet narzędzi i usług, które mają uprościć życie reklamodawcom przy użyciu sztucznej inteligencji. Firma rozpoczęła też badania, które mają nauczyć sztuczną inteligencję wrażliwości na płeć czy rasę.

  • IBM rozpoczyna projekt badawczy, którego celem będzie “wygładzenie” sztucznej inteligencji w sprawach wrażliwych takich jak płeć, pochodzenie czy rasa.
  • Dość często za stronniczość reklam odpowiada sam człowiek, a nie maszyna.
  • Jednym z potencjalnych rozwiązań jest prowadzenie oddzielnych kampanii dla kobiet i mężczyzn
Amerykańska korporacja wprowadziła na rynek pakiet usług i produktów - Watson Advertising AI - oparty na sztucznej inteligencji i zapewniający zaawansowaną analizę, podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym, łagodzenie uprzedzeń i przewidywanie intencji konsumentów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Sztuczna inteligencja od IBM zajmie się seksizmem i rasizmem

  • warszawa 2021-07-20 14:46:07
    ale dokładnie to o co chodzi? że piwo reklamują faceci a proszki do prania kobiety? czy że za biali, za wysocy, za niscy, za hetero?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.204.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!