Na początku stycznia Tajwan zaprezentował nowości podczas prestiżowych targów Consumer Electronic Show (CES) w Las Vegas. W wydarzeniu wzięło udział ponad sto tajwańskich startupów, które zgromadzono na stoisku Taiwan Tech Arena. Najwięcej spółek reprezentowało branże bezpieczeństwa informacji, biomedycyny, półprzewodników, eksploracji przestrzeni kosmicznej oraz badań nad kolejnymi generacjami telefonii cyfrowej.
Oprócz stoisk z nowatorskimi produktami w pawilonie zaaranżowano również przestrzeń na wykłady i spotkania. Siłą Tajwanu jest łączenie środowiska biznesu i nauki. Jak wskazuje portal Cision, cytując Andrea T.J. Hsu, dyrektora Tajwańskiej Areny Tech, wydarzenie przyciągnęło nie tylko wiodących przedsiębiorców, ale także środowiska akademickie i badawcze. Dzięki współpracy osób z różnym wykształceniem i połączeniu ich z inwestorami możliwe jest tworzenie nowych rozwiązań.
Wedle dostępnych informacji Polska nie zorganizowała pawilonu na CES. Podczas targów pojawiła się Triggo, firma wywodząca się z Polski, zajmująca się pojazdami elektrycznymi. Na wydarzenie przedsiębiorstwo zostało jednak zaproszone przez brytyjskie ministerstwo handlu międzynarodowego.
Tajwan wspiera startupy. Jeszcze w październiku ubiegłego roku prezydent Tsai Ing-wen nagrodziła dziewięć z nich, które mają promować kraj jako “wyspę startupów”. Wedle portalu Focus Taiwan znalazł się wśród nich producent skuterów Gogoro, platforma streamingowa 17Live, dostawca cyberbezpieczeństwa dla technologii blockchain CoolBitX, firma kosmetyczna Greenvines, a także firma pracująca nad rozwiązaniami wykorzystującymi sztuczną inteligencję iKala. Listę zamykają dostawca usług chmury Kdan Mobile oraz 91APP, platforma pośrednicząca w podróżach KKday i firma e-commerce Pinkoi. Wspólnym mianownikiem wyżej wymienionych startupów jest potencjał do ekspansji zagranicznej. Warto również zwrócić uwagę, że wybrano startupy z różnych sektorów i branż.
Więcej komentarzy o Azji na stronie Instytutu Boyma