Tauron przeszedł szybką digitalizację dzięki pandemii

Tauron przeszedł szybką digitalizację dzięki pandemii
W kryzysowych warunkach po narzędzia cyfrowe sięgano o wiele szybciej niż miałoby to miejsce w spokojniejszych czasach Fot. mat. pras.

Pandemia w pozytywny sposób wpłynęła na digitalizację polskiej gospodarki, zwiększając zapotrzebowanie na narzędzia cyfrowe. Cyfrowa transformacja ułatwia kontakt z klientem, zwiększa konkurencyjność firmy, daje przewagę na rynku krajowym i międzynarodowym – takie padały konstatacje podczas debaty „Digitalizacja gospodarki”, zorganizowanej 20 września na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

  • Tauron dostarcza energię 5,6 mln odbiorców. Sytuacja zmusiła firmę do przyspieszenia cyfryzacji, która nie odbyłaby się tak szybko, gdyby nie pandemia.
  • W 2019 roku światowa baza zainstalowanych urządzeń spod znaku Internet of Things (internet rzeczy) wynosiła 10 mld sztuk. W 2025 roku ma być ich już 30 mld.
  • Według raportu Accenture dzięki inwestycjom w technologie cyfrowe i zrównoważony rozwój w Europie może powstać 5,7 mln miejsc pracy do 2030 roku.
Z danych, które przynosi „Raport z firm – dojrzałość cyfrowa polskich przedsiębiorstw” BCC i Engave wynika, że w 2020 roku przedsiębiorcy pesymistycznie oceniali swoją gotowość do digitalizacji. 60 proc. respondentów przyznawało, że cyfrowe przygotowanie ich firm jest na podstawowym lub średnim poziomie. Jedynie 15 proc. przedsiębiorstw mogło pochwalić się zaawansowanym poziomem digitalizacji. Jak dziś wygląda proces cyfryzacji z perspektywy polskich przedsiębiorstw?

- Tauron dostarcza energię 5,6 mln odbiorców. Pandemia ograniczyła osobiste kontakty w punktach obsługi klienta, więc większość z nich zaczęła kontaktować się z nami przez internet. Z tego powodu musieliśmy zwiększyć naszą przepustowość on-line. Z drugiej strony część naszych odbiorców, pozostając w domu, postanowiła uporządkować swoją sytuację związaną z rachunkami, umowami. Liczba tego typu spraw znacząco wzrosła, więc wprowadziliśmy szereg formularzy kontaktowych. Formularze wiążą się z przetwarzaniem licznych danych. Ta sytuacja zmusiła nas do przyspieszenia cyfryzacji, która nie odbyłaby się tak szybko, gdyby nie pandemia - wyjaśniał w trakcie spotkania Jerzy Topolski, wiceprezes Taurona. - Powstał wreszcie pomysł kiosków multimedialnych, w których można poprzez ekran dotykowy załatwić szybko sprawę w bezpieczny sposób – dodał.

Świadoma cyfryzacja

Na kwestie świadomej cyfryzacji, czyli świadomego wyboru technologii, a następnie świadomego jej użytkowania - co zwiększa efektywne usprawnianie procesów produkcyjnych - zwracał uwagę Tomasz Wolanowski, prezes ABB w Polsce.

W kryzysowych warunkach po narzędzia cyfrowe sięgano o wiele szybciej, niż miałoby to miejsce w spokojniejszych czasach, ale znajdowano też dla nich nowe zastosowania.

Zauważalnym globalnym trendem będzie rozwój urządzeń, które można nazwać inteligentnymi. W 2019 roku światowa baza zainstalowana urządzeń spod znaku Internet of Things (internet rzeczy) wynosiła 10 mld sztuk. W 2025 roku ma być ich już 30 mld. Jednocześnie będziemy świadkami postępującej wielofunkcyjności.

Według raportu Accenture dzięki inwestycjom w technologie cyfrowe i zrównoważony rozwój w Europie może powstać 5,7 mln miejsc pracy do 2030 roku.

Artykuł powstał na podstawie debaty „Digitalizacja gospodarki”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Tauron przeszedł szybką digitalizację dzięki pandemii

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.207
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!