PARTNERZY PORTALU

Technologie w pandemii zmieniają relacje firma-klient. Pytanie, czy na trwałe

Technologie w pandemii zmieniają relacje firma-klient. Pytanie, czy na trwałe
Narzędzia do zdalnej obsługi stały się normą w kontaktach firm z klientami Fot. Shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Bartosz Dyląg
    Bartosz Dyląg
  • Dodano: 22-04-2020 00:01

Praca na odległość, przenoszenie działalności gospodarczej do przestrzeni wirtualnej były od lat tematami biznesowych dyskusji. Wystarczyły 2-3 tygodnie, by dokonała się rewolucja – narzędzia do zdalnej obsługi stały się normą w kontaktach firm z klientami. Dotyczy to branży finansowej, usług i porad prawnych, medycyny. Dziś to kwestia bezpieczeństwa i zdrowia. Czy jednak procedury te  staną się już normą, gdy pandemia minie? Co z efektywności i poufnością? Firmy wyciągają wnioski na przyszłość.

  • Na samym początku epidemii banki zaczęły przechodzić na zdalną obsługę klientów. Instytucje finansowe rekomendują załatwianie spraw bez konieczności bezpośredniego kontaktu w okienku.
  • Konsultacje telemedyczne stają się jedną z najpopularniejszych form kontaktów lekarzy z pacjentami. Z podobnych rozwiązań, także tradycyjnych, korzystają prawnicy do narad z klientami.
  • Biznes przeniesiony nagle do sieci, tysiące niedoświadczonych użytkowników to wymarzone środowisko dla hakerów i oszustów. Trzeba zadbać o bezpieczeństwo.
Informacja, jaka rzuca się w oczy na głównej stronie internetowej ING, dotyczy sugerowanego przez ten bank sposobu kontaktowania się z interesantami. – W czasie epidemii staramy się dbać jak najlepiej o bezpieczeństwo i dostęp do naszych usług. Są jednak rzeczy, o które musisz zadbać sam – czytamy i otrzymujemy takie informacje: Bankuj z domu – większość spraw załatwisz w bankowości internetowej i mobilnej. Rób zakupy przez internet. Jeśli jesteś w sklepie, płać zbliżeniowo − telefonem lub kartą. Teraz do 100 zł bez PIN-u. Uważaj na wyłudzenia na koronawirusa − oszuści starają się wykorzystać sytuację.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Technologie w pandemii zmieniają relacje firma-klient. Pytanie, czy na trwałe

  • 3. Niewygodna prawda jakiej psychomanipulacji i socjotechnice były poddawane społeczeństwa 2020-04-22 22:36:45
    1. Stwórz przekonanie pośród gojów, że komórka nie może być zwykła i monotonna - wypromuj smartfony, sieć 4G, internet mobilny, świat online - po to by tracili czas, zdrowie i prywatność na często czczych bzdetach i pierdołach jakie oferują social media typu Fejs, Insta, doprowadź by było więcej zdrad i rozwodów przez te kwestie, doprowadź by dzieci i młodzież miała kompleksy, depresje i niekiedy nawet myśli samobójcze, doprowadź do braku poczucia wspólnoty i jedności - alienując i osamotniając społeczeństwa i rodziny a także nasil podziały na skrajnie prawą i skrajnie lewą stronę. 2. Przekonaj społeczeństwa gojów do bezprzewodowości - internet nie może pozostać tylko tam gdzie jego pierwotne miejsce było - tj. w komputerach w domach i miejscach pracy, tylko przewodowy, musi być wszędzie, wi-fi ma być niczym woda w kranie - tak silną potrzebą, tak silną używką obok internetu mobilnego. 3. Wmów gojom, że jedyną drogą postępu jest gospodarka oparta o dane( a tak naprawdę chodzi o rozpasanie i bogacenie się w najlepsze korporacji, koncernów by zarabiały w najlepsze na tym, że ludzie poświęcają swoje zaangażowanie oraz prywatność na świat wirtualny - smartfony i social media). 4. Wypromuj model biznesowy oparty o pobieranie aplikacji i/lub także zakładanie kont, a za usługi by goje płacili jedynie bezgotówkowo - likwidując papierowe dokumenty doprowadzisz do uzależniania ich od systemów informatycznych, by musieli pamiętać loginy i hasła, marginalizując a nawet wypierając płacenie gotówką sprawisz, że będą oni zależni od banków - banki uzyskają wówczas dostęp na wyciągach, co, gdzie, ile, kiedy oni kupują i będą mogły sobie profilować ich oraz ich przyszłe preferencje i decyzje zakupowe. 5. Oszałamiaj gojów cyfrowym światem social mediów - niech ich czujność będzie uśpiona, w sztucznym, wyidealizowanym i upiększonym cyfrowym świecie wirtualnym - rozleniwionymi, ogłupionymi i uzależnionymi masami łatwiej sterować i manipulować - nie może więc być tak, żeby świat online był nudny i nieciekawy, a ludzie jak już mają potrzebę to tylko robili zdjęcia aparatem czy też filmiki nagrywali a w sieci nic nie było - wmów przekonanie, że tylko wtedy istniejesz i jesteś cool i trendy jak dzielisz się wszystkim niemal o sobie - lajkujesz, wstawiasz foty, filmiki, komentujesz w sieci. 6. Przekonaj gojów do biometrii - niech wpierw dają skany palca, potem oka, dłoni, twarzy, czy też głosu a na koniec jak to wszystko się upowszechni przejdź do czipowania. 7. Przekonaj gojów do tego, że sprzęty RTV i AGD muszą być ''inteligentne'', "smart" - żeby gromadziły i analizowały dane - niech ich domy za sprawą kupna takich urządzeń będą istnym spektrum inwigilacyjnym - by mogły podglądać i podsłuchiwać gojów - to w ramach internetu rzeczy. 8. Instaluj maszty telefonii komórkowej co 150-300 metrów a nadajniki/przekaźniki w lepszym wariancie co 25-50-75 metrów a w gorszym nawet co 5-10. Nie ważne, że nadmiar promieniowania im zaszkodzi, liczą się przecież nasze biznesy i zyski. Jeśli będzie to powodować stopniową depopulację, tym lepiej dla nas - gojów nie będzie, a my poprzejmujemy ich ziemie i zasoby, a także majątki i budynki, całą zaś promienną technologię 5G zneutralizujemy i powyłączamy kiedy już ich nie będzie a my zagarniemy wszystko. Nie trzeba wywoływać wojen i zniszczeń, nowe technologie ułatwią przejmowanie terenów bez konieczności inwazyjnych działań. Goje sami siebie wykończą, poprzez swoją głupotę. 9. Zastąp znaczną cześć stanowisk pracy wypierając ludzi robotami, a myślenie ludzkie wypieraj algorytmami. Będzie to pomocne jak już znaczna część populacji zacznie wąchać kwiatki od spodu w wyniku nadmiernego promieniowania wi-fi oraz wszelakich bezprzewodowych ustrojstw w przestrzeni publicznej i prywatnej.
  • 2. Reformy jakie powinny zostac poważnie wzięte pod uwagę 2020-04-22 22:34:14
    Polska ale i cała Europa( Unia Europejska) powinna postawić się technokratycznym i cyfrowo-komunistycznym zapędom USA i Chin. Przeprowadzić na terytorium UE następujące reformy: 1. Desmartfonizacja - delegalizacja, zakaz, wycofanie z produkcji, zniszczenie smartfonów - nakaz produkcji i użytkowania tylko zwykłych komórek na terytorium UE bez żadnych dodatków tylko do kontaktu krótka rozmowa/sms-y. 2. Deinformatyzacja - przywracać tam gdzie można papierowe dokumenty tym samym dając wolność obywatelom od bzdurnych systemów informatycznych, gdzie trzeba zakładać konta, pamiętać loginy i hasła. 3. Zakaz, delegalizacja, sukcesywne ograniczanie i eliminowanie w-fi z przestrzeni publicznej, miejsce internetu zostaje tam, gdzie potrzeba - w komputerach w domach i miejscach pracy na kablach/przewodach. 4. Zakaz biometrii( jedyny wyjątek skan odcisku palca w marginalnych sytuacjach ale za zgodą obywatela ale brak zgody na skan oka, twarzy, palca, dłoni czy głosu). 5. Odstąpienie od realizacji nieprzebadanej pod względem zdrowotnym sieci 5g i internetu rzeczy - te kwestie mogą godzić i na pewno godziłyby w dwa fundamentalne dla ludzi prawa - prawo do prywatności i prawo do ochrony zdrowia. 6. Facebook, Instagram i inne współpracujące dla tego serwisu media społecznościowe powinny zostać z Europy wydalone, należy powiadomić o tym fakcie uprzednio użytkowników tychże serwisów by nie byli tym zaskoczeni i mogli w stosownym czasie pozabierać swoje dane, potem nastąpi proces czyszczenia danych i w ciągu 6 miesięcy wszelkie dane o użytkownikach europejskich powinny bezpowrotnie i bez śladu zniknąć, a domeny tych serwisów byłyby wówczas niedostępne na terytorium UE. 7. Gotówka powinna być honorowana ponad płatności bezgotówkowe, nigdy zaś odwrotnie. 8. Należy przywrócić funkcjonowanie budek telefonicznych( najlepiej w miejsce stacji roweru miejskiego, i tak większość ludzi korzysta z własnych rowerów, co do tego nie ma wątpliwości) - to zapewni obywatelom wolność, gdy zapomną ze sobą wziąć komórki mogą udać się do automatu, wpłacić drobne i porozmawiać albo wyrobić kartę abonamentową by przez okres miesiąca lub kilku miesięcy rozmawiać bez limitu a potem kartę doładować. 9.Człowiek ma robić, człowiek ma myśleć - nie ma zgody na pozbawianie większości miejsc pracy ludzi i wypierania całych zawodów na rzecz zastąpienia myślenia ludzkiego algorytmami a pracy własnej jedynie maszynami/robotyzacją. Europa wreszcie pokazałaby, że nie pozwoli dyktować sobie ani swoim obywatelom polityki zmierzającej do technokratyzmu i cyfrowego komunizmu.
  • 1. Podstawy jakie znać wypada 2020-04-22 22:33:05
    Tu w tym wszystkim chodzi o gospodarkę opartą o dane, biznesmeni i inwestorzy przekonali się jakie kokosy można łupić tylko z tego jak mocno eksploatują ludzie internet mobilny przeglądają różne strony, klikają w linki - tam jest mnóstwo reklam, marketing dzięki smartfonom ma żyłę złota z ludzkich danych. Sieć 1G umożliwiała ludziom tylko rozmowy telefoniczne - była już w latach 80-tych, potem w drugiej połowie lat 90-tych pojawiła się generacja komórek sieci 2G - ona umożliwiła oprócz dzwonienia także sms-owanie. W pierwszej dekadzie po 2000 roku zaczęły się pojawiać telefony ze standardem 3G - oprócz dzwonienia, sms-owania dostały łączność internetową - jednak była ona na tyle słaba i często się zacinała oraz była kosztowna, że nie dało się z tego korzystać w pełni dobrze. Żeby umożliwić lepsze surfowanie ludzi po internecie wprowadzono standard 4G i LTE i tutaj rolę główną odegrały smartfony, kiedy wchodziło także 4G bardzo szybko rozpowszechniono wi-fi, po to by ludzie mogli kiedy chcą i gdzie chcą zaglądać na Fejsa, Insta, YouTuba i wiele innych pochłaniających energię, czas, i dane(prywatność) miejsc. Marketing wówczas odkrył prowadząc badania i analizy, że smartfony i wi-fi to żyła złota, nie tylko w pozyskiwaniu danych ale opracowywaniu nowych modeli biznesowych opartych o pobieranie aplikacji na potrzeby usługi a za skorzystanie zapłacenie bezgotówkowo - tak np. działa UBER, UBER-eats, rowery miejskie a to ma być dopiero początek. Zwiększa się także ostatnimi laty rola informatyzacji, ludzie muszą zakładać konta, pamiętać loginy i hasła - żadna to wygoda. Papierowe dokumenty to wolność - bo haseł nie trzeba pamiętać i loginów oraz zakładać kont, płacenie gotówką to wolność oraz niezależność finansowa, bo nie jest się podanym bankom na wyciągach z rachunków ile się kupuje i co oraz gdzie. Kiedyś także wolnością były budki telefoniczne - zapomniałeś/aś telefonu to do automatu wpłacało się drobne i można było porozmawiać wykręcając numer klikając na guziki. Nie było social mediów - zdjęcia się robiło aparatem cyfrowym, wywoływało i umieszczało w albumach, filmy nagrywało i zrzucało na CD. W sieci nic nie było, świat online był chłodny, nieciekawy, życie było ciekawsze. Komórki zwykłe były, nudne, nie ściągały uwagi - służyły kontaktowi krótka rozmowa/sms-y i to wszystko, a internet był tam gdzie potrzeba - w domach i miejscach pracy na kablach/przewodach. Sieć 5g i wywołany nią internet rzecz są tylko po to by jeszcze bardziej zakorzenić modę na zbieractwo danych i ich analizę. Z tym, że sieć 5g ma wyprzeć poprzednie generacje sieci, a to sprawi, że siłą rzezy zintensyfikuje się jeszcze bardziej zależność od smartfona i wi-fi. Ja powiem tylko tyle - smartfony, wi-fi, biometrie, bezgotówkowość, sieć 5g, internet rzeczy - wszystko to było, jest i będzie niepotrzebne, wmówiono nam i wmawia się, że tego chcemy, tego oczekujemy, społeczeństwo się zmienia i oczekuje innowacji - bzdury, zmian to sobie oczekują media, marketing, cyfryzacja i przemysł technologiczny by więcej kasy wyciągać z frajerów, naiwnych i łatwowiernych ludzi. Na rewolucji związanej z pojawieniem się smartfonów, wi-fi i social mediów typu Facebook, Instagram jako społeczeństwo nic nie osiągnęliśmy, wręcz przeciwnie straciliśmy czas, zdrowie, prywatność przy jednoczesnym rozleniwianiu, ogłupianiu i uzależnianiu nas. W dodatku ile młodych ludzi i młodzieży wpadało i wpada w kompleksy, depresje, myśli samobójcze od tego typu historii, ile nasiliło się podziałów poglądowych, ile jest zdrad i rozwodów, jakie nastąpiło osamotnienie oraz spłycenie relacji międzyludzkich. Jest chaos, pośpiech i zaganianie. A my jeszcze realizujemy takie "dumne" programy jak Polska Cyfrowa i Polska Bezgotówkowa - które przez same swoje nazwy doskonale pokazują do jakiego niewolnictwa i utraty prywatności zmierzają. Ja powiem tylko jedno już kończąc - kto nie szanuje zdrowia i prywatności ludzi, tych fundamentalnych kwestii ten staje się wrogiem swojego kraju i obywateli.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.133.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!