PARTNERZY PORTALU

TikTok chce odciąć się od wizerunku chińskiej marki

Popularna w USA aplikacja TikTok należąca do firmy ByteDance chce odciąć się od wizerunku chińskiej marki Fot. Shutterstock.com

Popularna w USA aplikacja TikTok należąca do firmy ByteDance chce odciąć się od wizerunku chińskiej marki w związku z rosnącą krytyką serwisu ze strony amerykańskich polityków i regulatorów - pisze dziennik "Wall Street Journal" powołując się na źródła zbliżone do sprawy.

  • Niektórzy inwestorzy ByteDance zdają sobie sprawę, że wizerunkowe odseparowanie bijącego rekordy popularności na całym świecie TikToka od jego chińskiego rodowodu będzie bardzo trudne.
  • Wśród pomysłów, które zarząd firmy miał omawiać z doradcami, rozważano m.in. rozbudowę obecności na rynku Azji Południowo-Wschodniej, w tym - w Singapurze, co miałoby pozwolić na zdystansowanie wizerunku TikToka wobec Chin.
  • Rozważano również rebranding aplikacji w Stanach Zjednoczonych. TikTok zredukował również ilość treści z Chin, widocznych w aplikacji - podaje "WSJ".

Niektórzy inwestorzy ByteDance zdają sobie sprawę, że wizerunkowe odseparowanie bijącego rekordy popularności na całym świecie TikToka od jego chińskiego rodowodu będzie bardzo trudne. Dyskusja trwająca wewnątrz firmy wskazuje jednak zdaniem "WSJ" na świadomość tego, że szybki wzrost TikToka może być zagrożony, a związki z Chinami to obciążenie - z czego ma zdawać sobie sprawę część osób związanych z zarządzaniem start-upem ByteDance.

Duzi inwestorzy, tacy jak Sequoia Capital i japońska grupa SoftBank postrzegają wzrost popularności TikToka jako klucz do osiągnięcia ich celu, czyli debiutu giełdowego spółki zaplanowanego na koniec przyszłego roku - twierdzą źródła nowojorskiej gazety. ByteDance w ostatnim czasie zostało wycenione na 75 mld dolarów, co uczyniło je jednym z najbardziej wartościowych start-upów na świecie - przypomina "Wall Street Journal".

Rzecznik firmy w odpowiedzi na te doniesienia oświadczył, że debiut giełdowy spółki "nie leży obecnie w centrum jej zainteresowań", a przeniesienie głównej siedziby TikToka do Singapuru nie jest rozważane, podobnie jak zmiana nazwy aplikacji. Jak poinformował, platforma nie kontroluje też, jak wiele chińskich treści pojawia się na TikToku, gdyż zależy to od tego, jakie materiały wideo zamieszczają użytkownicy aplikacji.

"Powszechnie wiadomo, że ByteDance zostało założone w Chinach" - powiedział. "W rzeczywistości jednak aplikacja TikTok nie działa w tym kraju, a my pracujemy nad rozbudową i wzmacnianiem naszych zespołów na rynkach, gdzie TikTok operuje" - dodał.

Jak przypomina dziennik, w Chinach TikTok działa pod inną marką - Douyin. W Państwie Środka zlokalizowana jest też główna siedziba TikToka, jednakże na stronie internetowej spółki nie ma wzmianki o żadnych zlokalizowanych w ChRL biurach.

Według "WSJ" obecnie największym wyzwaniem stojącym przed aplikacją są rosnące obawy niektórych polityków i regulatorów, a także rodziców nieletnich użytkowników TikToka, które ogniskują się wokół kwestii możliwych żądań dostępu do informacji ze strony chińskich władz. Obawy te zbiegają się w czasie ze wzrostem napięcia między Pekinem i Waszyngtonem w ramach wojny handlowej - podkreśla dziennik.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TikTok chce odciąć się od wizerunku chińskiej marki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!