PARTNERZY PORTALU

Toyota rozważa udostępnienie technologii hybrydowej Chinom

Silnik hybrydowej Toyoty Prius Fot. mat. pras.

Koncern motoryzacyjny Toyota jest gotowy ujawnić Chinom szczegóły swojej technologii napędów hybrydowych - donosi agencja Bloomberga. Japońska firma liczy na zwiększenie obecności na największym na świecie rynku samochodowym.

  • Dotychczas w Chinach bardziej popularne od pojazdów hybrydowych były samochody elektryczne.
  • Chińczycy wykazują jednak ostatnio rosnące zainteresowanie samochodami hybrydowymi.
  • Toyota liczy, że dzięki wzrostowi sprzedaży hybryd dogoni liderów sprzedaży na rynku chińskim - Volkswagena i General Motors.

Jak relacjonuje Bloomberg przedstawiciele władz w Pekinie poprosili Toyotę, aby podzieliła się technologią hybrydową. Ma ona pomóc lokalnym producentom spełnić coraz surowsze normy emisji spalin - informują osoby bliskie sprawie, które zastrzegły anonimowość. Przychylenie się do prośby chińskich władz ma otworzyć tamtejszy rynek dla produktów Toyoty i pomóc jej w zwiększeniu sprzedaży.

Jak wcześniej informowano japoński koncern prowadzi zaawansowane rozmowy z chińskim Geely na temat udzielenia licencji na technologie napędów elektryczno-spalinowych.

Do tej pory samochody hybrydowe Toyoty cieszyły się dużą popularnością w Europie i Japonii. Jednak na chińskim rynku klienci wykazywali większe zainteresowanie pojazdami elektrycznymi, szczególnie, że kupujący mogli liczyć na dopłaty i ulgi podatkowe.

Jednak stopniowo w Chinach hybrydy zaczynają być postrzegane jako skuteczne narzędzie w zmniejszaniu poziomu emisji. Dodatkowo są one traktowane jako rozwiązania przejściowe w procesie przechodzenia z napędów spalinowych na elektryczne.

Według Bloomberga Toyota może też skorzystać z obecnej sytuacji geopolitycznej. Wojna handlowa między Chinami i Stanami Zjednoczonymi skłania władze w Pekinie do bliższej współpracy z japońskim producentem - podkreślono.

Wzrost popularności hybryd może pomóc Toyocie dogonić w sprzedaży liderów na rynku chińskim - Volkswagena i General Motors. Każda z tych dwóch firm sprzedała w ubiegłym roku w Państwie Środka ponad 4 mln samochodów. Dla porównania Toyota osiągnęła wynik 1,3 mln egzemplarzy z czego ok. 10 proc. to były hybrydy. Koncern chce zmienić tę proporcję, osiągając do 2020 roku ponad 30 proc.

Chińscy producenci samochodów nie dysponują technologią hybrydową podobną do tej jaką opracowała Toyota - powiedział Bloombergowi anonimowy przedstawiciel władz firmy. Jego zdaniem oficjalne stanowisko koncernu ws. współpracy z chińskimi podmiotami powinno być ogłoszone jeszcze w tym roku.

Bloomberg relacjonuje, że rozmowy dotyczą przekazania Geely pakietu zawierającego knowhow i licencję na technologię napędów hybrydowych. Nie wykluczona jest też współpraca Toyoty z innymi chińskimi firmami.

W maju 2018 roku z wizytą w Japonii przebywał premier Chin Li Keqiang. Spotkał się wtedy z szefem japońskiego koncernu Akio Toyodą. Li zaproponował firmie współpracę nad przyjaznymi dla środowiska technologiami. W odpowiedzi usłyszał apel ze strony Toyoty, aby Pekin nie koncentrował się tylko na samochodach elektrycznych - relacjonują źródła agencji.

Prognozując wzrost zapotrzebowania Toyota zwiększyła produkcję baterii dla hybryd w chińskiej fabryce, którą prowadzi w ramach spółki joint venture, Corun PEVE Automotive Battery Co. Do 2020 roku przedsiębiorstwo podwoi produkcję do około 210 tys. baterii rocznie. Trwają jednocześnie rozmowy nad dalszym podwojeniem tej liczby od 2020 roku - informują źródła Bloomberga.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Toyota rozważa udostępnienie technologii hybrydowej Chinom

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!