PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Toyota rozważa udostępnienie technologii hybrydowej Chinom

Autor: PAP/PSZ
13-09-2018 11:05
Toyota rozważa udostępnienie technologii hybrydowej Chinom

Silnik hybrydowej Toyoty Prius

Fot. mat. pras.

Koncern motoryzacyjny Toyota jest gotowy ujawnić Chinom szczegóły swojej technologii napędów hybrydowych - donosi agencja Bloomberga. Japońska firma liczy na zwiększenie obecności na największym na świecie rynku samochodowym.

  • Dotychczas w Chinach bardziej popularne od pojazdów hybrydowych były samochody elektryczne.
  • Chińczycy wykazują jednak ostatnio rosnące zainteresowanie samochodami hybrydowymi.
  • Toyota liczy, że dzięki wzrostowi sprzedaży hybryd dogoni liderów sprzedaży na rynku chińskim - Volkswagena i General Motors.
Jak relacjonuje Bloomberg przedstawiciele władz w Pekinie poprosili Toyotę, aby podzieliła się technologią hybrydową. Ma ona pomóc lokalnym producentom spełnić coraz surowsze normy emisji spalin - informują osoby bliskie sprawie, które zastrzegły anonimowość. Przychylenie się do prośby chińskich władz ma otworzyć tamtejszy rynek dla produktów Toyoty i pomóc jej w zwiększeniu sprzedaży.

Jak wcześniej informowano japoński koncern prowadzi zaawansowane rozmowy z chińskim Geely na temat udzielenia licencji na technologie napędów elektryczno-spalinowych.

Do tej pory samochody hybrydowe Toyoty cieszyły się dużą popularnością w Europie i Japonii. Jednak na chińskim rynku klienci wykazywali większe zainteresowanie pojazdami elektrycznymi, szczególnie, że kupujący mogli liczyć na dopłaty i ulgi podatkowe.

Jednak stopniowo w Chinach hybrydy zaczynają być postrzegane jako skuteczne narzędzie w zmniejszaniu poziomu emisji. Dodatkowo są one traktowane jako rozwiązania przejściowe w procesie przechodzenia z napędów spalinowych na elektryczne.

Według Bloomberga Toyota może też skorzystać z obecnej sytuacji geopolitycznej. Wojna handlowa między Chinami i Stanami Zjednoczonymi skłania władze w Pekinie do bliższej współpracy z japońskim producentem - podkreślono.

Wzrost popularności hybryd może pomóc Toyocie dogonić w sprzedaży liderów na rynku chińskim - Volkswagena i General Motors. Każda z tych dwóch firm sprzedała w ubiegłym roku w Państwie Środka ponad 4 mln samochodów. Dla porównania Toyota osiągnęła wynik 1,3 mln egzemplarzy z czego ok. 10 proc. to były hybrydy. Koncern chce zmienić tę proporcję, osiągając do 2020 roku ponad 30 proc.

Chińscy producenci samochodów nie dysponują technologią hybrydową podobną do tej jaką opracowała Toyota - powiedział Bloombergowi anonimowy przedstawiciel władz firmy. Jego zdaniem oficjalne stanowisko koncernu ws. współpracy z chińskimi podmiotami powinno być ogłoszone jeszcze w tym roku.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.52.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 782 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

570 204 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.