TP ocenia, że jest liderem w telefonii komórkowej, ma spadek w segmencie stacjonarnym

Prezes Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) ocenia, że grupa TP SA jest po trzecim kwartale liderem na rynku telefonii komórkowej zarówno pod względem ilości kart SIM, jak i przychodów. Przychody grupy w segmencie telefonii stacjonarnej w III kw. br. spadły o 7,5 proc. r/r do 2 218 mln zł, wynika z raportu spółki.

"Na rynku komórkowym jesteśmy, według naszych estymacji, liderem (...) zarówno pod względem ilości kart SIM, jak i wartości" - powiedział podczas telekonferencji prezes Maciej Witucki.

W trzecim kwartale 2010 roku grupa miała 1,94 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1,91 mld zł w takim samym okresie 2009 r. (wzrost o 1,7 proc. r/r). W poprzednim kwartale przychody grupy w tym segmencie spadły o 0,2% r/r. Narastająco po trzech kwartałach 2010 r. przychody te spadły o 2,6 proc. do 5,7 mld zł.

"Odnotowano wyraźną poprawę dynamiki przychodów segmentu telefonii komórkowej, które w trzecim kwartale wzrosły o 1,7 proc. rok-do–roku, w porównaniu ze spadkiem o 0,2 proc. w 2 kw. Związane to było przede wszystkim z harmonogramem obniżek stawek MTR w 2009 roku (wdrożone w marcu i lipcu 2009 r.), gdyż nie miały one już wpływu na porównywalność wyników rok-do-roku" - czytamy w raporcie.

Łączna liczba klientów wzrosła na koniec trzeciego kwartału 2010 r. w ujęciu rocznym o 2,9 proc. do 14,141 mln. Udział klientów abonamentowych w całkowitej bazie klientów telefonii komórkowej wyniósł 48,3 proc.

"Wzrost przychodów względem 2009 roku wynikał z 2,9 proc. przyrostu liczby klientów, w tym 4,9 proc. wzrostu liczby klientów abonamentowych (co odzwierciedla koncentrację grupy na wartości), a także z 27,5 proc. wzrostu liczby mobilnych dostępów do internetu. Liczba przyłączeń netto wyniosła w trzecim kwartale 112 tys., co łącznie daje 427 tys. nowych przyłączeń od początku roku" - czytamy dalej.

W raporcie TP SA podała, że udział Centertela w rynku pod względem liczby klientów wyniósł na koniec września 2010 r. 30,5 proc., a pod względem przychodów wyniósł 31,3 proc.

Spółka poinformowała, że wskaźnik ARPU (średni miesięczny przychód na jednego abonenta) obniżył się w III kw. o 2,3 proc. w ujęciu rocznym, w porównaniu do 2,9 proc. spadku w II kw. i 8 proc. spadku w I kw.

TP SA pozytywnie ocenia swoją sytuację w segmencie stacjonarnym.

"Nastąpiła dalsza poprawa trendu w telefonii stacjonarnej: przychody w trzecim kwartale zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 7,5 proc., w porównaniu ze spadkiem o 8,7 proc. w drugim kwartale. Poprawa wynikała częściowo z korzystnej zmiany w zakresie przychodów z usług hurtowych" - czytamy w raporcie.

Prezes Maciej Witucki, na telekonferencji w środę, zwrócił uwagę na wzrost klientów usług internetowych. Liczba klientów usług dostępu do internetu zwiększyła się o 8 tys. względem II kw., przy czym zmiana ta nie odzwierciedla jeszcze przewidywanych korzyści z nowych cen (opartych na formułę "koszt plus"), wprowadzonych 1 października 2010.

"To duże osiągnięcie, zwłaszcza że nowa oferta daje nam już mozliwość bliskiego konkurowania z operatorami alternatywnymi i kablowymi" - powiedział Witucki.

TP SA podała, że Wskaźnik ARPU zwiększył się o 0,5 proc. względem drugiego kwartału, co sygnalizuje koniec trendu spadkowego i jest wynikiem migracji klientów do wyższych prędkości (6 Mb/s i więcej), zapoczątkowanej obniżką cen na najwyższe prędkości w kwietniu 2010 r.

Liczbat klientów telewizji wzrosła na koniec III kw. do 497 tys., co stanowi 21,9 proc. całej bazy klientów detalicznych internetu.

 

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TP ocenia, że jest liderem w telefonii komórkowej, ma spadek w segmencie stacjonarnym

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.212.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!