TP SA chce mieć 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.

TP SA chce mieć 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: ISB
  • Dodano: 01-10-2010 13:42

Telekomunikacja Polska liczy, że do końca 2012 roku liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu, oferowanego przez grupę, wzrośnie do 3 milionów, poinformował prezes Maciej Witucki. TP SA od dziś obniżyła średnio o 25 proc. ceny neostrady i walczy o utrzymanie udziałów w rynku na poziomie 47 proc. w ujęciu wartościowym.

- Naszą ambicją jest dojście do trzech milionów klientów szerokopasmowego Internetu i jednego miliona telewizji w średnim terminie, tj. do końca 2012 roku - powiedział na konferencji prezes Maciej Witucki.

Na koniec czerwca liczba użytkowników Internetu sięgnęła 2,261 mln, zaś telewizji ok. 470 tys.

Od 1 października obowiązuje nowy cennik neostrady. Ceny zostały obniżone średnio o 25 proc., a nowa oferta ważna jest do końca grudnia 2010 r. TP SA obniżyła także ceny wszystkich pakietów neostrada +TV do 20 proc.

TP SA liczy, że wolumen nowych klientów oraz przechodzenie w ramach umowy na wyższe prędkości neostrady zrekompensuje obniżkę cen za tę usługę. - Migracja w górę skompensuje obniżkę cen neostrady. Nowa prędkość powinna pomóc w obronie ARPU - powiedział Witucki.

Prezes podkreślił, że spodziewa się wzrostu sprzedaży neostrady w IV kwartale tego roku, a na poziomie wyniku operacyjnego efekty będą widoczne w 2011 r. - W lutym zapowiadaliśmy, że 2010 będzie trudnym rokiem. Obniżaliśmy ceny, nasi konkurenci też. Powrót do wyraźnych wzrostów to 2011 rok - dodał.

Udział grupy TP w rynku dostępu szerokopasmowego w ujęciu wartościowym wyniósł 47,5 proc. na koniec IV kw. 2009 r., 46,6 proc. na koniec I kw. 2010 r. oraz 45,3 proc. na koniec II kw. tego roku.

- Założenie jest takie: utrzymanie naszego udziału w rynku, kiedy zwiększa się konkurencja. Chcemy pozostać na tych zakresach, które mieliśmy na koniec 2009 r. i początku 2010 roku - powiedział prezes.

TP SA miała 609 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 703 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 7860 mln zł wobec 8497 mln zł rok wcześniej.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TP SA chce mieć 3 mln klientów internetowych do końca 2012 r.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.68.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!