PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Trzeba zrównoważyć rozwój reklamy zewnętrznej w miastach

Autor: PortalSamorzadowy.pl
10-06-2019 12:58
Trzeba zrównoważyć rozwój reklamy zewnętrznej w miastach

Reklama zewnętrzna służy także samorządom do komunikacji z mieszkańcami.

Fot. Shutterstock.com

Rozwój nowoczesnej reklamy zewnętrznej w przestrzeni miejskiej powinien być zrównoważony oraz uwzględniać interesy i potrzeby zarówno reklamodawców, operatorów nośników, jak i włodarzy miast, a przede wszystkim mieszkańców - wskazywali eksperci podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

  • Reklama powinna być lepiej wkomponowana w przestrzeń miejską, nie dominować, ale być elementem estetyki miasta - podkreśla prezes Warexpo Marcin Ochmański.
  • To nie jest tak, że nie lubimy reklamy, ale bardzo często jest tak, że one są źle zaprojektowane - dodaje prezes Jet Line Michał Ciundziewicki.
  • Prezes Business Consulting Krzysztof Wilgus zwrócił uwagę, że reklama może spełniać funkcje społeczne i aktywizować działania proobywatelskie związane na przykład z ekologią.
  • Ciekawa dyskusja odbyła się podczas panelu "Smart City-Lepsza Przestrzeń", który odbył się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Nie wejdziemy w outdoor 4.0, jeżeli nie uporządkujemy obecnej reklamy zewnętrznej. O reklamie zewnętrznej powinniśmy myśleć też w kontekście jakości życia mieszkańców. Dzięki temu reklama będzie bardziej skuteczna - mówił prezes Warexpo Marcin Ochmański.

Podkreślił, że reklama zewnętrzna służy także samorządom do komunikacji z mieszkańcami. - Jeżeli samorząd chce zaprezentować czy poinformować mieszkańców na przykład o tym, że kończy się termin zgłaszania wniosków do budżetu partycypacyjnego albo zmieniają się zasady segregacji śmieci, to do tego używa outdooru, dlatego, że jest to najbardziej demokratyczne medium. Dociera do wszystkich i nie wyklucza cyfrowo - ocenił.

- W Warszawie są informacje na nośnikach w czasie rzeczywistym i ta informacja może być dostosowana do każdej minuty i sytuacji. Oferujemy informacje o stanie powietrza. To temat intensywnie dyskutowany i mieszkańcy chcą być o tym informowani - zauważa Ochmański.

Ocenił, że reklama powinna być lepiej wkomponowana w przestrzeń miejską, nie dominować, ale być elementem estetyki i ładu przestrzennego miasta. Ważna jest też odpowiedzialność reklamodawców i operatorów za wyświetlane treści na nośnikach reklamy zewnętrznej.– Przygotowaliśmy projekt platformy internetowej Lepszaprzestrzen.pl, która ma inspirować, edukować i przedstawiać innowacyjne rozwiązania - powiedział Ochmański.

Prezes Jet Line Michał Ciundziewicki podał przykład z Nowego Jorku, gdzie stare budki telefoniczne zostały przerobione na kioski z interaktywnymi usługami i ekranami przekazującymi użyteczne informacje dla mieszkańców, treści reklamowe oraz dostęp do internetu.

- Ten outdoor tradycyjny, który pamiętamy z lat 90., to głównie kampanie wizerunkowe, a dziś w większości przypadków jest dążenie do tego, żeby aktywizować odbiorcę - powiedział Ciundziewicki.

- To nie jest tak, że nie lubimy reklam, tylko bardzo często jest tak, że one są źle zaprojektowane. Każdy z nas był świadkiem wielu kampanii, w których setki tysięcy złotych idą „w błoto” dlatego, że plakat jest nieczytelny i ludzie nie wiedzą, o co chodzi - mówił Ciundziewicki. Czytaj więcej
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.192.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

23 425 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

291 518 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.