PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej

Autor: PAP/rs
10-01-2018 17:26

TVP zaprezentowała nowe narzędzie do pomiaru widowni telewizyjnej, którego wyniki bazują na danych z dekoderów telewizji kablowej. - Jest powszechne odczucie, że dotychczasowe badania nie oddawały rzeczywistości - mówił w środę prezes TVP Jacek Kurski.

We współpracy z ekspertami z Instytutu Ekonometrii Szkoły Głównej Handlowej zbudowano model przeliczania danych z dostępnych punktów pomiarowych na wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce. Jak podkreślił szef zespołu badawczego dr Grzegorz Koloch pierwsze wyniki pokazują, że zarówno jakość jak i ilość posiadanych danych pozwalają zbudować bardzo precyzyjny model, który z dużą dokładnością prezentuje wyniki oglądalności prawie 200 kanałów telewizyjnych w Polsce. Według niego zastosowane podejście pokazuje wyniki oglądalności na podstawie rzeczywistych zachowań widzów przed telewizorami w gospodarstwach domowych.

- W nowej metodzie pomiarowej źródłem danych nie jest panel - tak jak w przypadku badań Nielsena - lecz tzw. ścieżka zwrotna, czyli informacja bezpośrednio z dekoderów o tym jakie kanały telewizyjne są oglądane przez poszczególnych użytkowników. Dzięki temu ta informacja odbierana jest w czasie rzeczywistym, co znaczy, że wyniki mogą być publikowane, poddawane analizie i wykorzystywane podczas procesów decyzyjnych niemal natychmiast - powiedział dr Grzegorz Koloch.

Jak dodał, w przypadku modelu oglądalności rzeczywistej grupa jest ok. stukrotnie większa. - Fundamentalna różnica to skala wielkości, która bezpośrednio przekłada się na stabilność uzyskiwanych wyników. Badanie obejmuje informacje z 2,5-krotnie większej liczby gospodarstw w stosunku do Nielsena - wyjaśnił Koloch.

Jak poinformowano, dzięki informacji o oglądalności on-line, TVP lepiej dostosowuje ramówkę programów emitowanych na żywo do aktualnych preferencji i oczekiwań widzów, co w przyszłości może pozwolić zarządzać reklamą w sposób pozwalający na poprawę wyników finansowych jak i zadowolenie widza.

Kurski pytany przez dziennikarzy o to czy Telewizja Polska planuje wypowiedzieć umowę specjalizującej się w telemetrycznych badaniach oglądalności firmie Nielsen zaznaczył, że TVP ma z nią umowę do końca 2019 r., co uważa za "wielki błąd poprzedniego kierownictwa". - Świadomi jak bardzo nieprecyzyjna i niemiarodajna jest dotychczasowa tradycyjna telemetria, czułem się zobowiązany podjąć wszelkie działania, które uprawdopodobnią naszą intuicję - zaznaczył prezes TVP.

Dopytywany o to czy konkurencja będzie korzystać z publikowanych przez TVP danych podkreślił, że zależy mu aby korzystali z nich wszyscy. - Jest powszechne odczucie, że dotychczasowe badania nie oddają rzeczywistości - ocenił Kurski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 413 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

568 951 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.