PARTNERZY PORTALU

Twitter prognozuje stratę za pierwszy kwartał 2020 r.

Twitter prognozuje stratę za pierwszy kwartał 2020 r.
Twitter prognozuje stratę za pierwszy kwartał 2020 r. mat. pras.

Platforma społecznościowa Twitter spodziewa się wykazać spadek sprzedaży i stratę operacyjną w pierwszym kwartale rozliczeniowym. Pandemia Covid-19 odbiła się na wpływach koncernu z reklam, choć przyczyniła się również do nasilenia aktywności użytkowników.

W najnowszych prognozach firma kierowana przez Jacka Dorseya ostrzegła, że spodziewa się "niewielkiego" spadku przychodów za pierwszy kwartał w porównaniach rok do roku. W okresie tym przewidywana jest także strata operacyjna.

Twitter wycofał się ponadto ze złożonych wcześniej szacunków całorocznych wyników firmy, m.in. w zakresie zatrudnienia i wydatków. Wcześniejsze przewidywania spółki zakładały przychody w przedziale od 825 mln do 885 mln USD, czyli ok. 8-proc. wzrost w porównaniach rok do roku - przypomniała agencja Reutera.

Spółka odnotowała zarazem, iż w bieżącym kwartale wzrosła liczba wyświetlających reklamy codziennych użytkowników platformy (mDAU) - o ok. 23 proc, do poziomu 164 mln.

Jak ocenia Reuters, Twitter jest obecnie wykorzystywany przez większą liczbę użytkowników niż zwykle. Agencja tłumaczy to zapotrzebowaniem m.in. na najnowsze informacje z oficjalnych źródeł nt. pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę Covid-19, a także na utrzymywanie wirtualnego kontaktu ze znajomymi.

W ocenie Reutera reklamodawcy obawiają się powiązania swoich marek z niezwykle wrażliwym tematem Covid-19. Wiele firm wycofało się też ze swoich planów marketingowych, by ograniczać koszty w okresie kryzysu - wskazała agencja.

Twitter jest pierwszą amerykańską platformą utrzymującą się z reklam, która ujawniła wpływ, jaki epidemia koronawirusa ma na interesy firmy. Obserwatorzy rynku będą oczekiwać podobnych oświadczeń m.in. od Facebooka i Google'a - wskazał Reuter. Koncerny z Menlo Park i Mountain View wspólnie dominują na międzynarodowym rynku reklamy internetowej.

Twitter ma ogłosić pełne wyniki finansowe za pierwszy kwartał br. 30 kwietnia.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY



KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Twitter prognozuje stratę za pierwszy kwartał 2020 r.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!