UKE niezadowolony z realizacji porozumienia przez TP SA

UKE niezadowolony z realizacji porozumienia przez TP SA
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: ISB
  • Dodano: 16-03-2011 19:57

Telekomunikacja Polska (TPSA) nie poprawiła w IV kwartale zeszłego roku jakości wykonywania porozumienia z regulatorem rynku, wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikowanego na stronie internetowej urzędu w środę. UKE ocenia m.in., że TPSA mogła dyskryminować swojego największego konkurenta - Netię - w stosunku do innych operatorów alternatywnych.

"Analiza kwartalnego raportu KPI Q4 2010 r. wskazuje, że średnia z wszystkich wskaźników KPI oscyluje wokół 95%, niewidoczny jest trend wzrostowy, zmierzający do poziomu referencyjnego 100%" - czytamy w podsumowaniu raportu UKE.

Urząd podał, że "rynki hurtowe WLR i BSA rozwijają się w wolnym tempie (BSA od kwietnia zmniejszyło dynamikę wzrostu), LLU ponownie zwiększyło dynamikę wzrostu w trzecim kwartale, utrzymując trend w czwartym. Usługi WLR i BSA w czwartym kwartale nadal wykazują słabsze wartości KPI niż w początkowym okresie od listopada 2009 r. do lutego 2010 r. (głównie pod względem średniej terminowości i liczby uszkodzeń), natomiast usługa LLU biska jest poziomu 100% pod względem średniej terminowości i nie wykazuje nadmiernej liczby uszkodzeń na 100 linii".

Celem analizy kwartalnego raportu KPI (Q4 2010 r.) jest ocena stopnia realizacji postanowień Porozumienia TP - UKE poprzez analizę osiąganych wartości wskaźników KPI (Key Performance Indicators). KPI to kluczowe wskaźniki efektywności dotyczące wykonywania procesów biznesowych przez TP SA, służące do monitoringu postanowień porozumienia.

W podsumowaniu raportu UKE podał, że w IV kwartale negatywnie ocenia wykonanie porozumienia przez TPSA w przypadku dwóch z trzech wyznaczonych typów niedyskryminacji.

"- Przestrzeganie zasady niedyskryminacji OA względem detalu TP zmierzone wskaźnikami niedyskryminacji - ocena negatywna

- Przestrzeganie zasady równego traktowania OA. Netia (największy konkurent TP na rynku detalicznym) jest dyskryminowany względem innych kluczowych OA - ocena negatywna

- Dokładanie należytej staranności do obsługi procesów dotyczących każdej z trzech usług hurtowych; usługa LLU poprawiła wyniki - ocena pozytywna" - podsumował UKE.

W ramach porozumienia między UKE a TPSA, spółka zobowiązała się wprowadzić zasady zapobiegające dyskryminacji operatorów alternatywnych a także przeprowadzić szereg inwestycji. UKE zrezygnował m.in. z podziału operatora dominującego.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UKE niezadowolony z realizacji porozumienia przez TP SA

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.138.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!