PARTNERZY PORTALU

UKE: TPSA mogła dyskryminować Netię w IV kwartale 2009 r.

UKE: TPSA mogła dyskryminować Netię w IV kwartale 2009 r.

Telekomunikacja Polska (TPSA) mogła w IV kwartale ubiegłego roku stosować praktyki dyskryminujące największego operatora alternatywnego Netię, ocenił Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w analizie kwartalnego raportu TPSA dotyczącego realizacji porozumienia z regulatorem rynku.

Z raportu wynika jednak, że w grudniu TPSA lepiej realizowała umowę, która ma zapobiec przymusowemu podziałowi spółki, niż miesiąc wcześniej.

"Największy konkurent TP (Netia) na rynku detalicznym uzyskuje najniższą średnią wartość wskaźników KPI w stosunku do innych klientów hurtowych. Przedstawione dane mogą świadczyć o dyskryminacji Netii w relacji do innych klientów w IV kw. 2009 r." - czytamy we wnioskach z analizy raportu TPSA.

UKE podkreśla, że według zasad rynkowych, największy klient jest poddawany najintensywniejszym programom lojalnościowym.

"…jednak w przypadku Netii, TP nie stosuje tej zasady, przeciwnie, dane wskaźników KPI wskazują, że najlepszego klienta traktuje najgorzej. Powodem tego może być fakt konkurowania TP z Netią na rynku detalicznym, jednak rekomendowane byłoby konkurowanie TP jakością oraz innowacyjnością na rynku detalicznym, a nie zapobieganie rozwojowi konkurencji poprzez oferowanie gorszej jakości obsługi na rynku hurtowym" - czytamy dalej.

KPI (Key Performance Indicators) to wskaźniki wybrane przez regulatora, TPSA oraz operatorów alternatywnych, które (w tym przypadku) mają wskazać, czy dział hurtowy operatora dominującego nie dyskryminuje operatorów alternatywnych. Monitorowanie tych wskaźników jest częścią porozumienia, które ma zapobiec przymusowemu podziałowi TPSA na część hurtową i detaliczną. Wśród KPI obecnie raportowanych przez spółką są takie wskaźniki jak: liczba uszkodzeń na 100 linii głosowych, średnia terminowość świadczenia usług, itd.

Średnia z wszystkich wskaźników KPI (wyłączając wsk. statystyczne oraz oparte na terminach z umów z OA) wzrosła w grudniu do 94,99% wobec 91,48% w listopadzie.

"Średnia wartość wskaźników KPI jest jeszcze daleka od poziomu referencyjnego [100%], widać jednak poprawę w kolejnym miesiącu" - czytamy w komentarzu UKE.

Urząd zaznacza jednak, że niedobór wskaźników pozwalających na ocenę zjawiska niedyskryminacji (zarówno hurtowych jak i detalicznych) nie umożliwił w pełni zmierzenia poziomu niedyskryminacji w IV kwartale 2009.

"Na 11 porównań świadczenia usług detalicznych i hurtowych, tylko 3 są możliwe do zmierzenia. TP powinna jak najszybciej rozpocząć raportowanie brakujących wskaźników KPI" - czytamy we wnioskach z analizy. UKE zaznacza też, że "nadal istotny udział wskaźników o niskich wartościach informuje o konieczności dopracowania wielu procesów biznesowych TP na rynku hurtowym i detalicznym".
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UKE: TPSA mogła dyskryminować Netię w IV kwartale 2009 r.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!