PARTNERZY PORTALU

UOKiK: Nowa Telefonia wypłaci rekompensaty konsumentom

Ze skarg abonentów wynikało, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, sugerując, iż reprezentują ich dotychczasowego operatora Fot. Shutterstock.com

Konsumenci, którzy składali skargi lub reklamacje na podszywanie się przez Nową Telefonię pod dotychczasowego ich operatora, otrzymają od firmy 60 zł rekompensaty i zwrot kar za wypowiedzenie umowy - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w środę w komunikacie.

  • Ze skarg abonentów wynikało, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, sugerując, iż reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze.
  • Wprowadzanie konsumentów w błąd to nieuczciwa praktyka rynkowa, za którą grozi kara do 10 proc. obrotów firmy. Urząd zrezygnował jednak z jej nałożenia i przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wyeliminowania skutków swojej praktyki.
  • Uznaliśmy, że lepiej będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał.

Ponadto, jak poinformował UOKiK, Nowa Telefonia umożliwi rozwiązanie umów bez żadnych kosztów. "To efekt decyzji UOKiK przyjmującej zobowiązanie zaproponowane przez Nową Telefonię" - wyjaśnił regulator.

Jak podano w komunikacie, prezes UOKiK wydał decyzję wobec spółki Nowa Telefonia z Warszawy, która oferuje usługi telekomunikacyjne. Umowy z operatorem zawierane są w domach konsumentów. Z ich skarg wynika, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, sugerując, iż reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze.

Urząd opisał przykłady kilku takich skarg. W jednej konsument doniósł, że w 2017 r. uzyskał obietnicę obniżenia abonamentu o 10 zł. Cały czas był przekonany, że rozmawia z przedstawicielem firmy Orange, dlatego zdecydował się podpisać podstawiony mu dokument. Inna osoba była przekonana, że rozmawia z przedstawicielem firmy Telestrada. W tym przypadku obiecywano przedłużenie umowy i ofertę drugiego telefonu w promocji.

UOKiK podkreślił, że wprowadzanie konsumentów w błąd to nieuczciwa praktyka rynkowa, za którą grozi kara do 10 proc. obrotów firmy. Urząd zrezygnował jednak z jej nałożenia i przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wyeliminowania skutków swojej praktyki.

"Uznaliśmy, że lepiej będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym. W efekcie jej nieuczciwych działań konsumenci mogli nieświadomie zmienić operatora. Mogło się to dla nich wiązać z wysokimi karami finansowymi za rozwiązanie umowy: z dotychczasową albo nową firmą" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał.

Zgodnie z decyzją Nowa Telefonia musi: wypłacić 60 zł rekompensaty każdemu klientowi, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r. złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów; zrobić przegląd reklamacji i skarg z tego okresu oraz rozpatrzyć je pozytywnie; umorzyć naliczone lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią.

Ponadto, firma ma umożliwić rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy, zawiadomić konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UOKiK: Nowa Telefonia wypłaci rekompensaty konsumentom

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!