UOKiK ukarał łódzką firmę telekomunikacyjną

UOKiK ukarał łódzką firmę telekomunikacyjną
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 27-04-2011 18:04

Ponad 4,6 tys. zł kary ma zapłacić łódzka spółka Virtual Line, która zajmuje się świadczeniem usług telekomunikacyjnych w Łodzi. Taką decyzję podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK, spółka w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy nakazywała zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy. UOKiK przypomina, że zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy.

Ponadto - jak zwraca uwagę UOKiK - w przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana.

Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła interes konsumenta i nakazała zmianę praktyki. Nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4 tys. 688 zł. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UOKiK ukarał łódzką firmę telekomunikacyjną

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.138.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!