PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Utrata zaufania klientów najdotkliwszym skutkiem ataków DDoS

Autor: PAP/rs
22-08-2018 11:41
Utrata zaufania klientów najdotkliwszym skutkiem ataków DDoS

42 proc. firm IT deklaruje utratę zaufania klientów jako najbardziej odczuwalny skutek ataków DDoS

Fot. Shutterstock.com

Według badań firmy Corero Network Security, 42 proc. firm IT deklaruje utratę zaufania klientów jako najbardziej odczuwalny skutek ataków DDoS (distributed denial of service). Dla 26 proc. badanych z kolei najbardziej dotkliwa jest utrata danych po ataku.

  • Trzecie miejsce w rankingu najdotkliwszych szkód, jakie powodują ataki DDoS, wśród firm z sektora informatyki i telekomunikacji zajęła utrata przychodów (deklaruje tak 13 proc. badanych).
  • Dla 10 proc. z kolei najgorszym skutkiem ataków tego rodzaju jest utrata własności intelektualnej.
  • Z raportu przygotowanego przez inną firmę z sektora cyberbezpieczeństwa Link11 wynika, że ataki DDoS w drugim kwartale 2018 roku były wciąż bardzo popularną metodą działania cyberprzestępców.
Atak DDoS polega na uniemożliwieniu dostępu do usługi sieciowej bądź systemu komputerowego przez zajęcie wszystkich wolnych zasobów obliczeniowych. Najczęściej do przeprowadzenia takich ataków wykorzystywane są sieci tzw. komputerów zombi, zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem. Pozostając pod kontrolą hakerów, komputery te jednocześnie dokonują ataku na dany system bądź sieć.

Zdaniem szefa firmy Corero Network Security Ashleya Stephensona, "dostępność usług sieciowych i internetowych jest dziś kluczowa pod względem zapewnienia wysokiego poziomu satysfakcji klientów, a także długofalowego utrzymania ich zaufania w stosunku do marki". W opinii Stephensona "czynniki te są kluczowe dla pozyskiwania nowych klientów i utrzymania konkurencyjnej pozycji na wysoce nasyconym rynku". Jak zauważa, kiedy klient nie może w żądanym przez siebie czasie uzyskać dostępu do usługi, fakt ten "od razu odbija się negatywnie na reputacji marki".

Z raportu przygotowanego przez inną firmę z sektora cyberbezpieczeństwa Link11 wynika, że ataki DDoS w drugim kwartale 2018 roku były wciąż bardzo popularną metodą działania cyberprzestępców. Hakerzy dokonali w drugim kwartale ponad 9,3 tys. takich ataków na różne cele w Europie, co zdaniem ekspertów oznacza, że w okresie od kwietnia do końca czerwca dochodziło do około 102 akcji DDoS dziennie.

Stephenson ocenia, że firmy i organizacje pozostają podatne na ataki DDoS przede wszystkim dlatego, iż tradycyjne produkty z dziedziny cyberbezpieczeństwa - takie jak np. zintegrowane oprogramowanie - nie chronią przed nimi w wystarczający sposób.

"Proaktywna ochrona przed atakami DDoS jest niezwykle istotna dla utrzymania właściwego poziomu zabezpieczeń na co dzień, a także jest niezbędnym elementem ochrony przed bardziej zaawansowanymi i wielotorowymi strategiami ataków, po jakie coraz częściej sięgają dziś hakerzy" - ocenia Stephenson.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.103.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 732 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.