Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

Visa tłumaczy się z awarii systemu transakcyjnego

Visa tłumaczy się z awarii systemu transakcyjnego
Visa przenosi stopniowo obsługę transakcji z Europy do systemu VisaNet, który ma kontrolować wszystkie transakcje na świecie. fot. mat. pras.

Przedstawiciele firmy Visa poinformowali, że awaria systemu transakcyjnego w Europie, do której doszło 1 czerwca, była spowodowana przez "bardzo rzadki" błąd sprzętu w jednym z dwóch centrów przetwarzania danych.

Jak podał serwis The Register, awaria systemu do obsługi transakcji trwała około 10 godzin i według najnowszych danych Visy, dotknęła 10 proc. spośród 51,2 mln wykonanych tego dnia transakcji.

W liście, który firma w ubiegłym tygodniu przekazała komisji finansów brytyjskiego parlamentu, żądającej wyjaśnienia sprawy awarii, szefowa Visy na Europę Charlotte Hogg napisała, że "podchodzimy bardzo poważnie do realizacji naszych zadań we wspieraniu finansowej stabilności (...), a zakłócenia w naszych procesach, które wywierają wpływ na konsumentów są nieakceptowalne - zwłaszcza, gdy mają miejsce w piątkowe popołudnie".

Hogg poinformowała również, że przyczyną awarii była dysfunkcja przełącznika sieci, który spowodował wystąpienie błędu w działaniu jednego z dwóch zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii centrów przetwarzania danych.

Rozwiązanie problemów spowodowanych przez awarię zabrało firmie Visa 10 godzin. W samej Wielkiej Brytanii skutki awarii dotknęły około 1,7 mln posiadaczy kart tego operatora.

The Register zwraca uwagę, że w przypadku zdarzenia z 1 czerwca zawiodło zarządzanie kryzysowe, o którym w liście pisała Hogg. Według niej, każde z dwóch centrów przetwarzania danych powinno bez problemów poradzić sobie z obsługą wszystkich transakcji w Europie w przypadku awarii w drugiej jednostce.

Tak się jednak nie stało. Błąd, który doprowadził do braku komunikacji między centrami przetwarzania danych spowodował niemożliwość przerzucenia obsługi transakcji na tę część infrastruktury, która nie była dotknięta problemem.

W swoich wyjaśnieniach skierowanych do brytyjskich parlamentarzystów Hogg zaznaczyła, że Visa przenosi stopniowo obsługę transakcji z Europy do systemu VisaNet, który ma kontrolować wszystkie transakcje na świecie. Proces migracji obsługi transakcyjnej ma dobiec końca jeszcze w 2018 roku.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Visa tłumaczy się z awarii systemu transakcyjnego

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.160.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!