PARTNERZY PORTALU

W 2012 r. 12 mln Polaków będzie miało dostęp do telewizji mobilnej

W 2012 r. telewizję mobilną będzie mogło oglądać 12 mln Polaków. "Cały czas stawiamy nowe nadajniki" - poinformował Jerzy Cegliński, wiceprezes spółki Info-TV-FM, która jest operatorem usługi.

Spółka jednak jak dotąd nie podpisała z żadnym z dużych operatorów komórkowych umowy na detaliczną sprzedaż usługi. Na uruchomienie telewizji w telefonach komórkowych firma wydała ponad 20 mln zł, a wartość inwestycji szacowana jest przez nią na 100 mln zł.

W Warszawie hurtowo (w ofercie dla detalistów, np. dla operatorów komórkowych, którzy płacąc Info-TV-FM będą mogli sprzedawać usługę w telefonach komórkowych) telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 r., a obecnie działa również w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Katowicach, Słupsku, Gorzowie, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 roku ma objąć swoim zasięgiem 31 miast. Na razie można oglądać ją za darmo, w telefonach wyposażonych w tzw. tuner DVB-H. Darmowo do czasu, gdy Info-TV-FM podpisze umowy z detalistami.

"W tej chwili w zasięgu usługi jest ponad 5 mln osób. Ponieważ planujemy uruchomienie usługi na terenie Śląska, (...) wkrótce w zasięgu będzie ponad 7 mln osób" - powiedział Cegliński.

Firma od czasu uruchomienia usługi nie podpisała jednak umowy z żadnym z dużych operatorów komórkowych.

Jak powiedział na konferencji prezes NFI Magna Polonia Albert Kuźmicz - funduszu, który jest właścicielem Info-TV-FM - negocjacje z operatorami (z wyjątkiem Polkomtela, który wycofał się z rozmów) zostały chwilowo zawieszone. Wyjaśnił, że ma to związek z rozpoczętą w grudniu kontrolą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdza, czy na rynku telewizji mobilnej nie doszło do zawarcia nielegalnego porozumienia oraz naruszenia zasad konkurencji. UOKiK wszczął kontrolę w Polkomtel, PTC, P4, Info-TV-FM oraz NFI Magna Polonia.

"Czekamy na wyjaśnienie tej sprawy" - podkreślił Kuźmicz. Dodał jednak, że szanse na podpisanie umowy w pierwszej połowie br. "są bardzo duże". "Usługa jest ciekawa, więc nie widzę powodu, dla którego taka umowa nie miałby być podpisana" - podkreślił. Powiedział też, że spodziewa się, iż usługa w sprzedaży detalicznej pojawi się we wrześniu br.

Pomimo braku umowy z dużymi operatorami komórkowymi, operator telewizji mobilnej rozpoczął program pilotażowy w Warszawie i Poznaniu - wraz z Canal+, TVN, CenterNetem, Vectrą i Ineą. Jego celem jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań, a w przyszłości pomoc w budowaniu oferty detalicznej.

W telewizji mobilnej można obecnie oglądać programy, m.in. TVN, TVN24, Polsat, Polsat Sport MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TV Silesia, Kino Polska oraz słuchać programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF FM i Radio ZET. Kuźmicz zaznaczył, że obecnie trwają negocjacje z kolejnymi nadawcami i "w najbliższym czasie" oferta zostanie uzupełnione o nowe kanały.

Na poniedziałkowej konferencji przedstawione zostały też wyniki badania marketingowego GfK Polonia, przeprowadzonego podczas programu pilotażowego w Warszawie. 75 proc. ankietowanych zadeklarowała chęć oglądania telewizji mobilnej w abonamencie za 10 zł miesięcznie. Zakupem usługi za 15 zł miesięcznie zainteresowanych było 59 proc. osób biorących udział w badaniu.

Średnia ocena telewizji mobilnej w skali od 1 do 6 wyniosła 5,1. Badani wskazywali, że chętnie wybieraliby samodzielnie kanały w pakiecie, nawet za dodatkową opłatą. 71 proc. ankietowanych byłaby skłonna zapłacić 2 zł za dodatkowy kanał, a 46 proc. zapłaciłoby 5 zł za taką możliwość.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W 2012 r. 12 mln Polaków będzie miało dostęp do telewizji mobilnej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!