PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W Europie jesteśmy zbyt tradycyjni

Autor: Ireneusz Chojnacki
07-05-2019 06:00 |  aktualizacja: 06-05-2019 22:23
W Europie jesteśmy zbyt tradycyjni

Cyfrowy kierunek rozwoju przemysłu wymusi diametralne zmiany w procesie produkcji - mówi Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce.

Fot. mat. pras. Siemens

Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce w wywiadzie dla WNP.PL stwierdza, że w Europie podchodzimy do wprowadzania innowacji - w gruncie rzeczy - zbyt tradycyjnie. - Te procesy są zbyt długie, zbyt mocno strukturyzowane, ale też obarczone istotnymi kosztami pracy czy kosztami zmian w sferze zatrudnienia. Ale nie zgodzę się, że Europa przegrywa innowacyjny wyścig, brzmi to zbyt definitywnie. Jest wiele branż, jak na przykład motoryzacyjna, lotnicza, chemiczna czy ubezpieczeniowa, gdzie pełnimy rolę światowych liderów - mówi.

  • Zdaniem Dominiki Bettman do trendów, które będą w najbliższych latach determinowały rozwój przemysłu, należą m.in. digitalizacja, automatyzacja linii produkcyjnych, analityka danych i robotyzacja.
  • Osobiście, szczególne nadzieje wiążę z rozwojem przemysłowego Internetu rzeczy (IoT). Automatyzacja linii produkcyjnych i robotyzacja to niejako pierwszy etap czwartej rewolucji przemysłowej, a następny - to właśnie IoT - mówi Dominika Bettman.
  • Prezeska Siemensa w Polsce wskazuje, że są obszary, w których  firmy europejskie powinny działać szczególnie blisko ze sobą, być może nawet się łączyć. Jej zdaniem należą do nich, robotyka, cyberbezpieczeństwo czy energetyka.
  • O rewolucji przemysłowej Industry 4.0 będziemy dyskutować od 13 do 15 maja w Katowicach w trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego, pod patronatem WNP.PL. Zapraszamy!

Jakie trendy technologiczne są, pani zdaniem, najbardziej ofensywne, przełomowe i które z nich będą co najmniej w perspektywie najbliższej dekady determinowały rozwój przemysłu, zwłaszcza w jego „cyfrowej wersji’?

- Trendy, które będą determinowały rozwój przemysłu w najbliższych latach, to digitalizacja, automatyzacja linii produkcyjnych, analityka danych, rozwiązania informatyczne obniżające koszty prototypowania (tzw. cyfrowy bliźniak) oraz wprowadzania nowych produktów i robotyzacja.

Wiele z tych technologii ma - według badania przedsiębiorców z raportu Smart Industry 2018 (opracowanego przez Siemens we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii) – największe znaczenie w budowaniu zysków dla firmy. Najrzadziej zaś stosowane są sztuczna inteligencja, big data i cloud computing. Co nie znaczy, że się to nie zmieni w przyszłości.

Czytaj także: GSG Towers z kontraktem od Siemens Gamesa Renewable Energy

Jaka technologia pani zdaniem jest szczególnie ważna?

- Osobiście, szczególne nadzieje wiążę z rozwojem przemysłowego Internetu rzeczy (IoT). Automatyzacja linii produkcyjnych i robotyzacja to niejako pierwszy etap czwartej rewolucji przemysłowej, a następny - to właśnie Iot. Cyfrowy kierunek rozwoju przemysłu wymusi diametralne zmiany w procesie produkcji. W przeciwnym razie produkt przestanie być atrakcyjny nie tylko kosztowo, ale i firma nie będzie potrafiła dopasować oferty do rosnących wymagań klientów, a co gorsza – do standardów rynkowych.

KOMENTARZE (6)

  • gupek wioskowy 2019-05-07 09:55:15
    Za to "prezeska" brzmi bardzo posTEMPACKO.
    • klient 2019-05-07 13:24:25
      Dwa razy się zastanowię, zanim teraz kupię coś Siemensa. Tak mi cos tu zalatuje promowaniem €BOLSZEWICKIEJ politpoprawności, a nie kompetencji. Bo czemu ma słuzyc to podkreślaniu gender tej osoby (bo pewnie sie obrazi, jak się ja nazwie kobietą)
  • Bryndza 2019-05-07 11:17:19
    Pani "prezeska" to taka "szkolna woźna" niemieckiego hegemona.
    • Gość 2019-05-07 13:44:13
      Bryndza nigdy nie będzie na stanowisku prezeski więc niech wraca z powrotem do gara.
  • Liberum 2019-05-07 14:59:42
    Cytat z "filozofa" -" firma nie będzie potrafiła dopasować oferty do rosnących wymagań klientów, a co gorsza – do standardów rynkowych"!!! Przecież to firmy właśnie dyktują standardy dziadostwa i tworzą ofertę rynkową zgodną z tymi dziadowskimi standardami!!! Rynek tu nie ma nic do gadania! Rynek może tylko przyjąć i przyjmuje badziewie, które firmy wmuszają jako obowiązujące trendy i standardy: psujące się natychmiast po okresie gwarancyjnym urządzenia techniczne, poszarpane szmaty zamiast normalnej odzieży, śmieciowe jedzenie fastfudowe, śmieciową kulturę i oświatę i wreszcie śmieciowe stosunki międzyludzkie!!! Słowem blichtr i badziewie!!! Paciorki zamiast złota!
    • zgadzam się 2019-05-08 02:14:17
      wmawia się nam, że społeczeństwo oczekuje innowacji, ciągle chce czegoś nowego, coś zmieniać/ulepszać i tak dalej. A tak na dobrą sprawę nikt nikogo nie pyta o zdanie czy zgodę cokolwiek zostanie ustanowione zaraz słyszy się, że będzie wdrażane. To ma być sprawiedliwe traktowanie ludzi? Toż to istna samowolka. Demokracja tak naprawdę przekształca się w tetrarchię mediów, marketingu, cyfryzacji i przemysłu technologicznego. Najwięksi chcą mieć monopole, bogate finansjery i korporacje ustawiają wszystko i wszystkich pod swoje oczekiwania i widzimisię, mało kogo interesuje faktyczne dobro konsumenta/klienta.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

21 603 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

311 523 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.