PARTNERZY PORTALU

W Niemczech mocny głos krytyczny wobec samochodów elektrycznych

"Liczby są ujawniane tylko wtedy, gdy są względnie korzystne" - mówi cytowany przez gazetę ekspert ds. motoryzacji z instytutu badawczego Center of Automotive Management w Bergisch Gladbach. fot. Shutterstock

Niemiecki dziennik "Bild" kwestionuje rozpowszechnione przekonanie, że samochody elektryczne są przyjazne dla klimatu. Sama produkcja baterii do nich jest wyjątkowo nieekologiczna. Dodatkowo koncerny samochodowe są skłonne do przemilczania niewygodnych informacji.

"Są uznawane za alternatywę dla silników spalinowych: auta elektryczne. Ale sama produkcja baterii do nich emituje tyle CO2, co przejechanie np. 50 tys. kilometrów dieslem czy benzynówką" - informuje we wtorek niemiecki tabloid.

"Bild" zwrócił się z pytaniem do ośmiu najważniejszych producentów samochodów elektrycznych, po przejechaniu ilu kilometrów ich pojazdy staja się przyjazne dla klimatu. Wiążąco odpowiedział tylko jeden koncern - Nissan.

"Liczby są ujawniane tylko wtedy, gdy są względnie korzystne" - mówi cytowany przez gazetę ekspert ds. motoryzacji z instytutu badawczego Center of Automotive Management w Bergisch Gladbach.

Wtóruje mu badacz transportu z berlińskiego think tanku zajmującego się transformacją energetyczną Agora Energiewende Fritz Vorholz: "Generalnie transparentność informacji koncernów pozostawia wiele do życzenia".

Z badań przeprowadzonych przez Agorę bilans klimatyczny samochodów elektrycznych wypada rozczarowująco. Np. Audi eTron staje się przyjazny dla klimatu po przejechaniu 100 tys. kilometrów, różne modele Tesli - 60-75 tys. km, Nissan Leaf - 52 tys. kilomtrów, a E-Golf - 45 tys. km.
×

KOMENTARZE (24)

Do artykułu: W Niemczech mocny głos krytyczny wobec samochodów elektrycznych

  • xmike 2019-11-21 15:05:51
    Przyjazność dla klimatu: Audi eTron - 100 tys. km, średni zasięg 350km, ~285 ładowań różne modele Tesli - 60-75 tys. km, średni zasięg 350km, ~214 ładowan Nissan Leaf - 52 tys. km E-Golf - 45 tys. km A teraz pytania: 1. W jakim stopniu ulegnie bateria zużyciu po takim przebiegu, czyli ile procent pojemności zostanie utracone? 2. Jak 200+ ładowań wpłynie na żywotność baterii? Ile jeszcze wytrzyma do wymiany lub kiedy zasięg stanie się już nieakceptowalny (<75% zasięgu średniego) ? 3. Ile kosztuje wymiana baterii? Czy można wymieniać tylko poszczególne akumulatory czy od razu cały zespół zasilający?
  • badek 2019-11-19 13:26:56
    Samochód z napędem spalinowym ma jednak wiele elementów jak skrzynia biegów, sprzęgło i silnik, rozrusznik, akumulator etc, których raczej nie posiada elektryk. To wszystko trzeba też wyprodukować - wyprodukowanie specjalistycznych stali i ich obróbka chemiczna niekoniecznie jest bezemisyjne, a także wszystko, co się zużywa w trakcie eksploatacji - oleje filtry depeefy i katalizatory. Prawdopodobnie cały samochód (może poza baterią będzie zdolny do przejechania więcej niż 500 tys. km (jak to u nas bywa), bo będzie mniej złożony, więc i tak będzie sumarycznie mniej zanieczyszczał od "dizla".
  • masuo 2019-11-19 09:02:05
    No właśnie, produkcja akumulatorów jest wysoce szkodliwa, ładowanie wymaga wielkiej ilości energii. Moim zdaniem, z samochodami elektrycznymi jest jak z żarówkami rtęciowymi, czyli wszystko zależy od lobbingu i kasy, a ekologia jest modnym hasłem, którego używa się w zależności od interesów.
  • Fred 2019-11-18 11:12:01
    "badanie" zapewne finansowane przez Rosję, bo jak wiadomo spalanie ropy, gazu i węgla jest zdrowe i eko, a ich wydobycie jest wyjątkowo przyjazne dla Syberii oraz oceanów :)
  • iuytr 2019-11-15 19:43:21
    a co to znaczy przyjazny dla klimatu ? może slowo tak nieprezyzyjne jak przyjazny trzeba zastąpić słowem obojętny? CZy samochody będą obojętne dla klimatu ? tylko i wylacznie wtedy gdy zostaną zbudowane z desek , lian , szyby z rybich pęcherzy plawnych, napęd będzie za pomocą nóg - jak u Flinstonów , albo kon będzie ciągnął taki samochod drewnianym dyszlem i uprzeża z naturalnej skóry. Wtedy taki "samochód" będzie obojętny dla klimatu. A inne - to jest wciskanie kitu pseudoekologom żeby sprzedać samochód za 150 tysięcy pln .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!