Wdrożenie systemu PLM w 5 krokach

Wdrożenie systemu PLM w 5 krokach
Autodesk
  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Autodesk
  • Dodano: 20-02-2020 14:29

W warunkach dzisiejszej, wymagającej gospodarki, sukces danego produktu, a co za tym idzie całego przedsiębiorstwa, zależy od zdolności firmy do pokonania konkurencji, czyli zaoferowania produktu, odpowiadającego na oczekiwania klientów pod względem funkcjonalności, wydajności i niezawodności, w akceptowalnej przez rynek cenie. Ważnym elementem budowania trwałej przewagi konkurencyjnej jest ciągła optymalizacja produktu poprzez minimalizację kosztów produkcji, zapewnienie łatwiejszej obsługi, wyższej jakości bądź rozwój nowych, innowacyjnych produktów.

Takie efekty można osiągać kompleksowo zarządzając cyklem życia produktu, czyli gromadząc cyfrowe dane, przetwarzając je i udostępniając informacje o danym produkcie. Systemy do zarządzanie cyklem życia produktu PLM integrują zasoby ludzkie, dane, procesy i systemy biznesowe. Pozwalają kontrolować i zarządzać całością informacji o produkcie, co prowadzi do zwiększenia produktywności i innowacyjności przedsiębiorstwa. Jak zatem z sukcesem wdrożyć taki system opowiemy wspólnie z naszym klientem – firmą Newag, podczas konferencji EEC Trends już 25 lutego w Warszawie.

KROK 1: WDROŻENIE PLM JAKO DECYZJA STRATEGICZNA FIRMY

Wdrożenie systemu PLM to decyzja strategiczna dla przedsiębiorstwa bowiem jego wpływ obejmuje wiele istotnych dla firmy obszarów działalności takich jak projektowanie, produkcja, sprzedaż, konserwacja czy utylizacja wyrobu. Pozwala ograniczyć koszty i zwiększyć dochody, ale pełne wykorzystanie potencjału systemu wymaga przemyślanej strategii implementacji i rozważania szeregu aspektów przed wyborem konkretnego rozwiązania informatycznego.

Konieczne jest określenie celów, które system PLM ma pomóc osiągnąć oraz sposobu ich mierzenia. Najczęściej firmy wychodzą od konkretnych wyzwań operacyjnych np. nieterminowe realizacje zamówień i wynikających z nich kosztów np. kary umowne, a następnie określają jak wdrożenie PLM ma wpłynąć na wyżej wymienione parametry. W wyborze kluczowych procesów, które należałoby objąć systemem pomaga ankieta diagnostyczna – kwestionariusz pozwalający określić wąskie gardła procesów biznesowych oraz ich wpływ na działalność firmy.

Po drugie, firma powinna dysponować jasną strategią dotyczącą wykorzystywania rozwiązań chmurowych. Choć na rynku dostępne są systemy PLM typu lokalnego (on-premise), znacznie korzystniejsze są te chmurowe, ze względu ich szybkość, skalowalność, bezpieczeństwo i niższe koszty zarówno samych licencji jak i implementacji. Obecnie standardem jest udostępnianie niezbędnych danych w dowolnym miejscu i czasie, z każdego urządzenia. Chmurowe rozwiązania spełniają te oczekiwania, a dodatkowo gwarantują poziom bezpieczeństwa rzadko spotykany w centrach danych przedsiębiorstw.

KROK 2: WYBÓR SYSTEMU PLM 

Jeśli weźmie się pod uwagę fakt, przez zarządzanie cyklem życia produktu dynamicznie zmienia się wraz z pojawiającymi się nowymi modelami biznesowymi, jak choćby coraz popularniejszy PaaS (ang. product as a service), kluczowym aspektem staje się elastyczność i zdolność systemu do podążania za ewoluującymi potrzebami klienta i ekosystemu, w którym on funkcjonuje. Stąd lepiej jest wybrać kompleksowe rozwiązanie, w którym klient otrzymuje dostęp do wszystkich modułów obsługujących różne procesy, w przeciwieństwie do rozwiązań, w których każdy moduł wymaga osobnego dostępu i jest oddzielnie wyceniany.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wdrożenie systemu PLM w 5 krokach

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.197.197.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!