Chińskie media społecznościowe zdecydowały się wyświetlać lokalizacje swoich użytkowników. Pośród nich są najbardziej popularne platformy do wymiany zdjęć, wideo i opinii. Firmy twierdzą, że krok ten ma na celu zniechęcić do rozpowszechniania dezinformacji. W ten sposób starają się dostosować do rosnących oczekiwań chińskiego rządu w kwestii utrzymania porządku publicznego w Internecie. Szczególnie w sytuacji rosnących napięć związanych z Covidowymi restrykcjami.
W ostatnim miesiącu kolejne chińskie media społecznościowe decydują się wyświetlać lokalizację swoich użytkowników na podstawie ich adresów IP. Pośród nich są takie platformy jak chiński „Instagram” Xiaohongshu, platforma do wyświetlania wideo Kuaishou i Douyin, czyli TikTok w Chinach. Na profilach użytkowników zostanie wyświetlona odpowiednio prowincja dla użytkowników chińskich oraz kraj dla użytkowników zagranicznych. W przypadku witryny Zhihu, podobnej do amerykańskiej Quory, informacja ta zostanie podana przy każdym poście.