PARTNERZY PORTALU

Wirtualne komórki zalewają rynek

Jeszcze w tym roku pojawi się kilku nowych wirtualnych operatorów komórkowych. Już w przyszłym tygodniu swoją ofertę ogłosi portal Wirtualna Polska, a kolejni operatorzy szykują się na start w przyszłym roku.

Na razie jest tylko dwóch wirtualnych operatorów na rynku, ale jeszcze w tym roku pojawić ma się kilku następnych. I to nie koniec, bo słychać już zapowiedzi na pierwsze miesiące przyszłego roku - poinformowała "Gazeta Wyborcza".

- Nie ma górnej granicy. Na rynku pojawi się tylu wirtualnych operatorów, ilu będzie chciało, bo wprowadzenie takiej usługi niewiele kosztuje - mówi w dzienniku Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska.

O ofercie WPmobi na razie wiadomo niewiele. Konferencję prasową, podczas której zdradzone zostaną szczegóły, zwołano na 29 sierpnia. Zapewne wtedy też nastąpi komercyjny start usługi. Z reklamy sieci w internecie wiadomo jednak, że nowy operator da swoim użytkownikom darmowe konto pocztowe w Wirtualnej Polsce, zapewni darmowe sprawdzanie e-maili w telefonie i poruszanie się po serwisach informacyjnych - czytamy w "GW".

Do startu jesienią szykuje się m.in. Halo Polsat, sieć uruchamiana przez Cyfrowy Polsat. Nowy operator będzie świadczył usługi na bazie sieci radiowej Era, ale działa całkowicie niezależnie, posiada m.in. własny system billingowy i zawarł własne umowy roamingowe. Ten operator może rzeczywiście zmienić rynek. Polsat liczy bowiem w pierwszej kolejności na 4,5 mln użytkowników swojej platformy cyfrowej.

O sieci pod własną nazwą mówią m.in. bank Inteligo, internetowa odnoga PKO BP, Telefonia Dialog, Multimedia Polska czy Tele2. Giełdowa spółka MNI chce mieć w przyszłym roku 70 tys. użytkowników, rok później już 150 tys., a w 2012 r. nawet pół miliona. Pierwsze testy ruszyły na przełomie lipca i sierpnia, natomiast komercyjne uruchomienie usługi ma nastąpić na przełomie września i października - wylicza "Gazeta Wyborcza".

Z kolei oferta NFI Midas należącego do Romana Karkosika - pod nazwą ExtremeMob - skierowana będzie do młodzieży w wieku 16-24 lat, i do tego młodzieży aktywnej, oglądającej na co dzień kanał telewizyjny Extreme. Sieć startuje najpierw w Wielkiej Brytanii, bo tam przeciętny nastolatek wydaje miesięcznie na telefon 100 funtów, w Polsce najwyżej 100 zł. - podała "GW"
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wirtualne komórki zalewają rynek

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!