Współpraca TVN i TP SA ma każdej z firm dać 100 mln zł EBITDA w 5 lat

Telekomunikacja Polska (TP SA) i TVN, które w czwartek podpisały umowę o strategicznej współpracy, liczą, że przyniesie ona korzyści na poziomie przychodów, jak i synergie kosztowe, poinformowali prezesi firm w piątek. Firmy oceniaja, że umowa przyniesie 100 mln zł na poziomie EBITDA w ciągu pięciu lat każdej z nich.

"Korzyści będą zarówno na poziomie przychodów, jak i oszczędności wynikającej ze współpracy np. przy zakupie sprzętu" - powiedział prezes TP SA Maciej Witucki. Prezes TVN Markus Tellenbach ocenił, że w przypadku platformy 'n', korzyści zostaną zanotowane głównie na poziomie przychodów. Obaj przyznali, że 100 mln zł na poziomie EBITDA to raczej plan minimum.

"To minimalne założenie. Jednak te 100 mln zł to ogromne pieniądze, które całkowicie uzasadniają umowę" - dodał Witucki. Zaznaczył, że współpraca z TVN nie wpłynie na zmianę strategicznych celów spółki. Spółka informowała, że chce osiągnąć do końca 2012 r. poziom 3 mln klientów internetu szerokopasmowego i 1 mln klientów usług telewizyjnych.

"Współpraca z TVN to istotny gwarant osiągnięcia przez nas tych celów" - powiedział Witucki. TP SA informowała, że liczba jej klientów usług telewizyjnych w II kw. wzrosła o 89 proc. do 453 tys., a w piątek Witucki poinformował, że obecnie jest na poziomie ok. 500 tys. Na koniec II kwartału spółka miała 2,261 klientów internetu.

Na podstawie umowy, TP SA będzie świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do internetu oraz inne usługi telekomunikacyjne na rzecz obecnych i przyszłych klientów platformy satelitarnej 'n', natomiast TVN stanie się głównym partnerem TP SA w zakresie dostarczania treści.

Z wypowiedzi Wituckiego wynika, że TP SA nie zmieni, w wyniku umowy, swojego budżetu marketingowego. Natomiast obie spółki będą się reklamować wzajemnie, w tym sensie, że w wielu reklamach TP SA pojawi się logo 'n' i odwrotnie.

Dla platformy 'n' ważną korzyścią ma byc dostęp do sieci sprzedaży TP SA.

"Nie jest tajemnicą, że nasze punkty sprzedaży znajdują się często w mało atrakcyjnych lokalizacjach" - przyznał Tellenbach. Logo 'n' ma się pojawić na punktach sprzedaży grupy TP SA wkrótce, zniknie natomiast z sieci konkurencji.

Obaj prezesi podkreślili, że obecnie motorem wzrostu jest oferta zintegrowana, bo sam dostęp do internetu lub płatna telewizja nie są już dla wielu osób atrakcyjne. Dlatego swoim wspólnym klientom zapewnią umowę trójstronną, lub łatwą do uzupełnienia o ofertę dodatkową, będzie wystawiana też jedna faktura.

TPSA miała 609 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 703 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 7860 mln zł wobec 8497 mln zł rok wcześniej.

W I połowie 2010 roku TVN miał 34,07 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 119,92 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1206,59 mln zł wobec 1015,13 mln zł. Strata wynika głównie z przeszacowania długu euroobligacyjnego.

 

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Współpraca TVN i TP SA ma każdej z firm dać 100 mln zł EBITDA w 5 lat

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.212.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!