PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wyciekły dane 92 mln klientów firmy oferującej testy DNA

Autor: PAP/rs
06-06-2018 10:47
Wyciekły dane 92 mln klientów firmy oferującej testy DNA

Wyciekły dane 92 mln klientów firmy MyHeritage oferującej testy DNA.

Fot. Shutterstock.com

Wyciekły dane 92 mln klientów firmy MyHeritage oferującej testy DNA. Utracone dane obejmują m.in. adresy e-mail klientów oraz zaszyfrowane hasła. Wyciek miał miejsce w październiku 2017 r., jednak MyHeritage dowiedziało się o nim dopiero teraz.

Informacje o wycieku danych klientów MyHeritage przekazał firmie badacz cyberbezpieczeństwa, który przesłał do jej pracowników plik zawierający próbki utraconych danych - podał w środę serwis Ars Technica.
Według pragnącego zachować anonimowość eksperta ds. cyberbezpieczeństwa, który poinformował o sprawie, dane z firmy MyHeritage znalazł on na "prywatnym serwerze" w sieci. Uznając, że popełniono przestępstwo, skopiował je i powiadomił firmę.

MyHeritage to firma oferująca usługi z zakresu genetyki klientom, którzy chcą m.in. wykonać testy DNA, na przykład w celu uzyskania informacji na temat swojego drzewa genealogicznego.

Po uzyskaniu informacji na temat wycieku, firma niezwłocznie poinformowała o sprawie na swoim blogu. W notatce napisano, że "nasz zespół bezpieczeństwa pozyskał plik z danymi od badacza cyberbezpieczeństwa. Zweryfikowano je i obecnie możemy potwierdzić, że dane pochodzą z bazy MyHeritage i zawierają adresy e-mail klientów, którzy rozpoczęli korzystać z usług firmy przed datą 26 października 2017 r., a także powiązane z ich kontami, zaszyfrowane hasła".

Serwis Ars Technica donosi, że MyHeritage zaznacza iż straty spowodowane wyciekiem danych nie są na chwilę obecną zbyt duże. Firma poinformowała, że nie wykryto wykorzystania danych, które wyciekły do popełnienia jakiegokolwiek przestępstwa. MyHeritage podkreśla także, że w wycieku danych nie ujawniono informacji takich, jak szczegóły kart płatniczych klientów czy wrażliwe informacje związane z testami DNA - te ostatnie bowiem są przechowywane w oddzielnej strukturze.

Firma MyHeritage poinformowała także, że w związku ze sprawą została uruchomiona specjalna infolinia mająca pomagać klientom, a także zespół reagowania kryzysowego, który ma wkrótce opracować lepsze zabezpieczenia danych osób korzystających z usług firmy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 824 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 732 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.