PARTNERZY PORTALU

Wzrost popularności internetowych porównywarek cen

Wzrost popularności internetowych porównywarek cen
  • Autor: e-biznes.pl/gazeta.pl
  • Dodano: 08-08-2007 11:06

Zainteresowanie zakupami przez internet wzrasta z roku na rok, co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik sieci (19,31 proc.) odwiedził przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach. Porównywarki cen, choć są rozwiązaniem stosunkowo młodym, na stałe zagościły na polskim rynku internetowym. Staż pierwszych podmiotów tej branży - kupujemy.pl oraz skapiec.pl - sięga przełomu 2003/2004 roku. Według badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2006 roku witryny tego typu odwiedziło niemal 930 tysięcy osób, a już rok później liczba użytkowników porównywarek cen (real users) wzrosła do ponad 2,7 miliona - podał portal e-biznes.pl.

O popularności internetowych porównywarek cen decyduje kilka czynników. Zawierają one szereg narzędzi umożliwiających trafne odnalezienie produktu, jak również wyczerpujące informacje o jego cenach w poszczególnych e-sklepach. Dzięki temu klient oszczędza czas, który wcześniej musiał poświęcić na odwiedzanie wielu witryn w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty. Porównywarki dają możliwość dokonania bardziej przemyślanych i przez to satysfakcjonujących zakupów.

Według raportu Gemius "E-commerce 2007", 36 proc. internautów, którzy robili zakupy przez internet, zna i korzysta z serwisów porównujących ceny. Niemniej, niemal tyle samo - 32 proc. kupujących w internecie - o porównywarkach cen nie słyszało.

Polscy internauci, w przeciwieństwie do Rumunów, Litwinów, Ukraińców i Rosjan, najczęściej rozpoczynają poszukiwania produktów, które chcą kupić, od sprawdzenia oferty znanych im aukcji internetowych - tak czyni aż 41 proc. internautów, którzy więcej niż raz kupili coś w internecie. W pozostałych badanych krajach - jak pokazują wyniki raportu Gemius - dużo bardziej popularnym sposobem odnajdywania najkorzystniejszej oferty są wyszukiwarki internetowe, a następnie odwiedzanie stron poszczególnych e-sklepów.

Jak podają wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku największym powodzeniem wśród polskich internautów cieszyła się porównywarka ceneo.pl. Odwiedziło ją niemal 1,4 mln użytkowników - czyli więcej niż najbardziej popularny sklep internetowy merlin.pl, z którego usług skorzystało 1 308 312 osób. Ceneo.pl daleko w tyle zostawiło takie serwisy, jak nokaut.pl oraz skapiec.pl. W pierwszej piątce znalazły się również bazzar.interia.pl i alejka.pl.
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wzrost popularności internetowych porównywarek cen

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!