PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

YouTube ma 13 lat. I coraz więcej Polaków potrafi na nim zarobić

Autor: Jakub Prokop
14-02-2018 00:27

Ile i kto potrafi zarobić na YouTube? W Walentynki 2005 założono popularny serwis, który właśnie obchodzi urodziny. Od tego czasu znacznie się zmienił, a tzw. „zarabianie na YouTube” dotarło również do Polski. Sprawdziliśmy, które kanały są obecnie najchętniej oglądane, i nie tylko.




- Cały czas opłaca się zakładać nowe kanały – przekonuje Głombicki. - Trzeba jednak pamiętać, że zarobki nie przychodzą od razu, a społeczność należy budować. Jest rzesza kanałów, dla których główny dochód stanowią przychody z adsense, ale na pewno nie jest to największa część zarobków. To o wiele mniejsze pieniądze niż sumy, na jakie opiewają kontrakty reklamowe. Zresztą coraz więcej klientów, także reprezentujących mniejsze firmy, dostrzega korzyści płynące ze współpracy z influencerami i chętnie uwzględnia ich w swoim budżecie. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy 939 kampanii, co dało niemal 3 kampanie dziennie - dodaje reprezentant LifeTube.

13 lat temu, kiedy YouTube dopiero raczkował, jego ideą było przede wszystkim ułatwienie użytkownikom publikowania w sieci i budowania społeczności. Obecnie widzimy coraz większy nacisk na profesjonalizację i komercjalizację, jednak społeczność nadal jest na pierwszym miejscu.

- Profesjonalizacja treści to tak naprawdę naturalna droga rozwoju wielu twórców. Przejawia się w sposobie postrzegania pracy nad kanałem - inwestowaniu w sprzęt, angażowaniu ekipy, projektowaniu autorskich formatów oraz współpracy z podmiotami zewnętrznymi - tłumaczy ekspert.

Jego zdaniem obecnie ogromny potencjał tkwi w kanałach gamingowych, naukowych, wyspecjalizowanych (parenting, motoryzacja) oraz tych, które są dedykowane dzieciom.

- Gamingowi udało się odczarować obraz typowego gracza. Twórcy z segmentu gaming/technologia doskonale radzą sobie na rynku i chętnie angażują się w niestandardowe kampanie reklamowe. Piotr „Ziemniak” Latała brał udział w kampanii marki Wilkinson, w której testował nową linię maszynek do golenia podczas lotu balonem. Takie pomysły są genialne w swojej prostocie i umożliwiają lepsze dotarcie do każdej, również młodszej grupy docelowej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 874 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

569 507 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.