YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi

YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/PSZ
  • Dodano: 14-02-2018 11:33

Aż 8 mln z 21 mln polskich użytkowników YouTube’a to mieszkańcy wsi, którzy spędzają również najwięcej czasu na oglądaniu nagrań wideo - wynika ze styczniowych badań Gemius/PBI. Należąca do Alphabetu platforma wideo działa już od 13 lat.

  • Ogólnopolska miesięczna średnia oglądania YouTube'a to blisko 3 godz.
  • Serwis zauważalnie słabiej trafia do użytkowników powyżej 35 roku życia.
  • Mężczyźni spędzają na platformie o 40 proc. więcej czasu niż kobiety.

YouTube rozpoczął działanie w 2005 roku. Choć pierwsze wideo wgrano dopiero 23 kwietnia, domena "YouTube.com" została uruchomiona już 14 lutego. Według danych firmy YouTube miesięcznie w serwisie loguje się ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie, a urządzenia mobilne odpowiadają już za ponad 60 proc. wyświetleń.

"YouTube istotnie wpłynął na nasze życie. Stworzył naturalne środowisko do pojawienia się nowych gwiazd i zniósł barierę wejścia do tego obszaru rozrywki, która była wcześniej zarezerwowana tylko dla telewizji i producentów posiadających istotne budżety" - ocenił ekspert Gemiusa, Emil Pawłowski.

Zgodnie z badaniami Gemius/PBI w samej Polsce w styczniu 2018 roku z należącej do Alphabetu platformy wideo korzystało ponad 21,1 mln użytkowników (w porównaniu do 20,3 mln w tym samym okresie rok wcześniej - wzrost o 3,9 proc. rok do roku). Do wzrostu liczby użytkowników najmocniej przyczynił się notowany od grudnia gwałtowny skok liczby użytkowników na urządzeniach mobilnych, których w minionym miesiącu było już ponad 8 mln (w porównaniu do 6,9 mln w styczniu 2017 r. - wzrost o 15 proc. rok do roku).

Ogólnopolska miesięczna średnia oglądania YouTube'a to blisko 3 godz. Najwięcej czasu spędzają na platformie młodzi użytkownicy - w wypadku odbiorców w przedziale 15-25 lat średni czas spędzany w ciągu miesiąca to blisko 4,5 godz. Ponad 4 godz. miesięcznie na oglądaniu materiałów wideo spędzają przeciętnie również dzieci od 7-14 roku życia. YouTube zauważalnie słabiej trafia do użytkowników powyżej 35 roku życia, co przekłada się na znacznie krótszy czas poświęcany platformie. Osoby w wieku 45 lat i starsze spędzają na YouTubie niespełna 2 godz. miesięcznie. Niezależnie od wieku kobiety spędzają na platformie średnio 2 godz. i 13 min., a mężczyźni - ponad 3 godz. 38 min., czyli o około 40 proc. więcej.

Czytaj także: YouTube ma 13 lat. I coraz więcej Polaków potrafi na nim zarobić

Największa grupa wśród polskich użytkowników YouTube'a mieszka na wsi - 8 mln osób, czyli 38 proc. ogółu. To zarazem najbardziej zaangażowani odbiorcy, poświęcający na oglądanie wideo około 3 godz. i 11 min. miesięcznie - o 7 proc. więcej niż mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (2 godz. 59 min.) i aż o 15 proc. więcej niż ludzie w miastach poniżej 20 tys.

"Mówiąc językiem telewizji, wyzwaniem jest zbudowanie atrakcyjnej oferty dla całej grupy komercyjnej. Istotną przeszkodą jest słabość YouTube'a w modelach płatnych" - uważa Pawłowski. W tym obszarze należąca do Alphabetu platforma wideo musi rywalizować o użytkowników z takimi usługami, jak Netflix. "Kanały płatne i w modelu reklamowym współistniały w telewizji obok siebie - pytanie, czy taka koegzystencja jest możliwa w internecie?".

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.253.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!