PARTNERZY PORTALU

YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi

Domena YouTube.com została zarejestrowana 14 lutego 2005 roku. Fot. Shutterstock

Aż 8 mln z 21 mln polskich użytkowników YouTube’a to mieszkańcy wsi, którzy spędzają również najwięcej czasu na oglądaniu nagrań wideo - wynika ze styczniowych badań Gemius/PBI. Należąca do Alphabetu platforma wideo działa już od 13 lat.

  • Ogólnopolska miesięczna średnia oglądania YouTube'a to blisko 3 godz.
  • Serwis zauważalnie słabiej trafia do użytkowników powyżej 35 roku życia.
  • Mężczyźni spędzają na platformie o 40 proc. więcej czasu niż kobiety.

YouTube rozpoczął działanie w 2005 roku. Choć pierwsze wideo wgrano dopiero 23 kwietnia, domena "YouTube.com" została uruchomiona już 14 lutego. Według danych firmy YouTube miesięcznie w serwisie loguje się ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie, a urządzenia mobilne odpowiadają już za ponad 60 proc. wyświetleń.

"YouTube istotnie wpłynął na nasze życie. Stworzył naturalne środowisko do pojawienia się nowych gwiazd i zniósł barierę wejścia do tego obszaru rozrywki, która była wcześniej zarezerwowana tylko dla telewizji i producentów posiadających istotne budżety" - ocenił ekspert Gemiusa, Emil Pawłowski.

Zgodnie z badaniami Gemius/PBI w samej Polsce w styczniu 2018 roku z należącej do Alphabetu platformy wideo korzystało ponad 21,1 mln użytkowników (w porównaniu do 20,3 mln w tym samym okresie rok wcześniej - wzrost o 3,9 proc. rok do roku). Do wzrostu liczby użytkowników najmocniej przyczynił się notowany od grudnia gwałtowny skok liczby użytkowników na urządzeniach mobilnych, których w minionym miesiącu było już ponad 8 mln (w porównaniu do 6,9 mln w styczniu 2017 r. - wzrost o 15 proc. rok do roku).

Ogólnopolska miesięczna średnia oglądania YouTube'a to blisko 3 godz. Najwięcej czasu spędzają na platformie młodzi użytkownicy - w wypadku odbiorców w przedziale 15-25 lat średni czas spędzany w ciągu miesiąca to blisko 4,5 godz. Ponad 4 godz. miesięcznie na oglądaniu materiałów wideo spędzają przeciętnie również dzieci od 7-14 roku życia. YouTube zauważalnie słabiej trafia do użytkowników powyżej 35 roku życia, co przekłada się na znacznie krótszy czas poświęcany platformie. Osoby w wieku 45 lat i starsze spędzają na YouTubie niespełna 2 godz. miesięcznie. Niezależnie od wieku kobiety spędzają na platformie średnio 2 godz. i 13 min., a mężczyźni - ponad 3 godz. 38 min., czyli o około 40 proc. więcej.

Czytaj także: YouTube ma 13 lat. I coraz więcej Polaków potrafi na nim zarobić

Największa grupa wśród polskich użytkowników YouTube'a mieszka na wsi - 8 mln osób, czyli 38 proc. ogółu. To zarazem najbardziej zaangażowani odbiorcy, poświęcający na oglądanie wideo około 3 godz. i 11 min. miesięcznie - o 7 proc. więcej niż mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (2 godz. 59 min.) i aż o 15 proc. więcej niż ludzie w miastach poniżej 20 tys.

"Mówiąc językiem telewizji, wyzwaniem jest zbudowanie atrakcyjnej oferty dla całej grupy komercyjnej. Istotną przeszkodą jest słabość YouTube'a w modelach płatnych" - uważa Pawłowski. W tym obszarze należąca do Alphabetu platforma wideo musi rywalizować o użytkowników z takimi usługami, jak Netflix. "Kanały płatne i w modelu reklamowym współistniały w telewizji obok siebie - pytanie, czy taka koegzystencja jest możliwa w internecie?".
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: YouTube największą grupę odbiorców ma na wsi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 159.138.157.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!