PARTNERZY PORTALU

YouTube zmienia reguły monetyzacji treści

YouTube zaostrza reguły monetyzacji treści w serwisie. Fot. Shutterstock

YouTube zaostrza reguły monetyzacji treści w serwisie, a także modyfikuje zasady programu partnerskiego. Ma to być krokiem w stronę odzyskania zaufania reklamodawców - podał w środę serwis TechCrunch.

  • YouTube chce zagwarantować reklamodawcą wyświetlanie w dobrych jakościowo kanałach.
  • Serwis zapowiada piętnowanie nadużyć.
  • Kanały regularnie łamiące zasady serwisu będą usuwane.

Program partnerski YouTube jest narzędziem, które umożliwia twórcom zarabianie na reklamach wyświetlanych przy materiałach wideo w serwisie. Zgodnie ze starymi zasadami, dołączenie do programu było możliwe po osiągnięciu progu 10 tys. całkowitych odsłon na kanale.

Począwszy od 17 stycznia, twórcy treści wideo, którzy będą chcieli zarabiać na reklamach w YouTube w ramach programu partnerskiego, będą musieli również wykazać się tysiącem obserwujących kanał oraz czterema tysiącami godzin, które widzowie spędzili na oglądaniu ich materiałów w ciągu roku. Według informacji podanych przez Google, zasady te póki co wymagane są, aby zarejestrować się w programie partnerskim, ale od 20 lutego będą obejmowały również tych twórców, którzy już w nim działają.

Zdaniem analityków rynku, decyzja serwisu ma być krokiem w stronę zapewnienia reklamodawców, że ich treści promocyjne nie będą wyświetlane na przypadkowych, częściowo zautomatyzowanych bądź słabych jakościowo kanałach. Jak mówi przedstawiciel firmy Google, do której należy YouTube - Paul Muret, "rozmiar kanału nie wystarczy by stwierdzić, czy jest on odpowiedni do wyświetlania reklam".

Czytaj także: Smartfony absorbują nas coraz bardziej

"Będziemy uważnie monitorować sygnały płynące ze społeczności, spam, a także informacje o nadużyciach w serwisie żeby upewnić się, że kanały w programie partnerskim spełniają wszystkie nałożone przez regulamin zasady. Szczegółowej obserwacji i ocenie będą poddawane zarówno nowe, jak i już istniejące kanały" - oznajmił Muret. "Jeśli podczas analizy znajdziemy kanał, który regularnie łamie nasze zasady, zostanie on usunięty z programu partnerskiego. Jeśli wobec takiego kanału skierowane zostaną trzy płynące ze społeczności w serwisie zgłoszenia naruszenia zasad, konto i wszystkie treści użytkownika będącego jego właścicielem zostaną usunięte z YouTube" - dodał.

Paul Muret zapowiedział również zmiany, które zaplanowano dla bardziej ekskluzywnej platformy Google Preferred, która jest przeznaczona dla najbardziej popularnych i najlepszych twórców treści z YouTube. Do niedawna jednym z uczestników tego programu był Logan Paul, którego wykluczono z platformy po rzekomym materiale wideo ze słynnego, japońskiego "Lasu Samobójców". Jak wskazują media, sprawa Paula wskazuje ograniczenia, jakie Google wyznacza treściom umieszczanym w swoich serwisach.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: YouTube zmienia reguły monetyzacji treści

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.239.20
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!