PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zakładał pierwsze polskie portale, dzisiaj wskazuje drogę niewidomym

Autor: Jakub Prokop
09-11-2018 21:00 |  aktualizacja: 09-11-2018 21:02
Zakładał pierwsze polskie portale, dzisiaj wskazuje drogę niewidomym

- Mam taką potrzebę odkrywania tego, co jest trochę do przodu. Bycie pionierem to moja klątwa - mówi założyciel Ifinity Adam Jesionkiewicz

Fot. mat. pras.

Adam Jesionkiewicz sam o sobie mówi, że jego pionierskie podejście do biznesu jest jego klątwą. Zakładał portale, które w latach 90. przecierały szlaki w polskim internecie, w tym Valhalla.pl, Futbol.pl, PC.com.pl. Obecnie jego start-up Ifinity bierze udział w organizowanym przez Komisję Europejską konkursie „Innovation Radar Prize 2018”. Pomysł polega na wdrażaniu stref mikrolokalizacji, które pomagają poruszać się osobom niewidomym.

  • Ifinity realizuje w miastach systemy oparte o mikrolokalizację z użyciem beaconów, głównie na potrzeby osób niewidomych. Z ich rozwiązań korzysta już m.in. Warszawa.
  • Konkurs „Innovation Radar Prize”, w którym bierze udział Ifinity, ma na celu wyłonienie i promocję najbardziej obiecujących innowacji realizowanych w Unii Europejskiej. Internauci mogą głosować do 12 listopada.
  • Adam Jesionkiewicz przekonuje, że w biznesie - a szczególnie w start-upach - od zdobywania nagród ważniejsza jest cierpliwość.
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym zajmuje się Ifinity

Adam Jesionkiewicz: - Wszyscy kojarzą nas jako producenta beaconów. Pod tym hasłem było o nas bardzo głośno w 2014 r., kiedy dostaliśmy duże dofinansowanie od funduszu SpeedUp Venture i zaczęliśmy pracę nad wdrażaniem stref w Warszawie. Jednak tak naprawdę nigdy nie byliśmy konkurencją dla innych firm z tzw. doliny beaconowej. One są nastawione na produkcję sprzętu i sprzedawanie go deweloperom. My - na tworzenie całego modelu i wdrażanie końcowego produktu. Ta ścieżka jest nieporównanie trudniejsza.

Ogólnie nasza technologia jest dość uniwersalna: określa pozycję człowieka w strefie na podstawie zainstalowanych w niej beaconów.

W jakich sytuacjach jest to potrzebne?

- Tam, gdzie GPS nie działa albo jest niewystarczająco dokładny, czyli szczególnie w miastach. Infrastruktura w budynkach wskazuje położenie i pozwala wybrać drogę do konkretnego miejsca, np. sklepu, pokoju, biurka czy samochodu. Może się więc przydawać np. w galeriach handlowych, uzupełniona o wyszukiwanie produktu, albo na parkingach. W zdigitalizowanym świecie takie rozwiązania na pewno będą powszechne i cierpliwie czekamy na te czasy, bo na razie nie widać wyraźnej wartości biznesowej.

Natomiast już dziś mikrolokalizacja połączona z audiodeskrypcją wyraźnie podnosi jakość życia osób niewidomych i na ten kierunek mocno naciskamy. Staramy się w ogóle nie myśleć o tym, że nasza technologia może działać w tak wielu obszarach, bo rozproszenie jest wielką pułapką. Wolimy wręcz założyć sobie klapki na oczy i wybrać jeden temat, na bazie którego sprzedajemy produkt.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

27 821 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

561 670 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.