PARTNERZY PORTALU

AT&T zapłaci za wprowadzanie klientów w błąd

Użytkownicy planów reklamowanych przez AT&T jako "nielimitowane" w rzeczywistości natykali się na ograniczenie prędkości transferu Fot. Shutterstock.com

Koncern AT&T, jeden z głównych amerykańskich telekomów, zawarł ugodę na 60 mln USD z Federalną Komisją Handlu (FTC) za wprowadzanie w błąd milionów klientów obietnicami "nielimitowanego" transferu danych komórkowych - podała w środę agencja Reutera.

Jak przypomniała agencja, użytkownicy planów reklamowanych przez AT&T jako "nielimitowane" w rzeczywistości natykali się na ograniczenie prędkości transferu danych po wykorzystaniu nawet zaledwie 2GB. To równoważność ok. dwóch godz. oglądania filmów w internecie w standardowej jakości - nie HD.

Skargi w sprawie praktyk AT&T wpłynęły do FTC jeszcze w 2014 r. W ramach ugody zawartej we wtorek czasu waszyngtońskiego operator został zobowiązany do wpłacenia 60 mln dolarów na specjalny fundusz. Środki z niego posłużą do częściowego zrekompensowania kosztów osobom, które do 2011 r. wykupiły "nielimitowany" plan AT&T, ale spotkały się z ograniczaniem szybkości transferu. Ponadto FTC zakazało firmie reklamowania szybkości lub zakresu transferu danych komórkowych bez ujawniania ograniczeń oferty.

Firma wystosowała krótki komunikat potwierdzający zawarcie ugody, jednocześnie zastrzegając, że "stawiane jej zarzuty nie zostały dowiedzione przed sądem". Agencja Reutera przypomniała, że AT&T prowadziło spór sądowy z FTC dot. postępowania przeciwko spółce, podważając jurysdykcję federalnego organu nadzorczego. W 2018 r. sąd wydał niekorzystne dla holdingu orzeczenie w tej kwestii.

AT&T jest największym dostawcą usług telekomunikacyjnych w USA pod względem liczby klientów. W trzecim kwartale 2019 r. firma obsługiwała 162,3 mln abonentów - o ponad 43 mln więcej, niż kolejny pod względem wielkości operator, Verizon. Do holdingu AT&T należy m.in. koncern medialny WarnerMedia, obejmujący wytwórnię Warner Bros. i telewizje HBO czy CNN.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: AT&T zapłaci za wprowadzanie klientów w błąd

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.173.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!