PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport kolejowy

Budowa testowego toru kolei magnetycznej z zapewnionym finansowaniem

Autor: PAP/JS
16-05-2019 09:15
Budowa testowego toru kolei magnetycznej z zapewnionym finansowaniem

Pojazd będzie mógł się rozpędzić do 300 km/h

(fot. Shutterstock.com)

Firma Hyper Poland, która chce wprowadzić do komercyjnego użytku kolej magnetyczną, mogącą jeździć z prędkością 300 km/h, ma zapewnione finansowanie budowy 500-metrowego toru testowego w Żmigrodzie - poinformowała Natalia Sikorska z Hyper Poland.

"Testowy tor o długości 500 metrów powstanie w Żmigrodzie koło Wrocławia na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa. (...) Możemy śmiało powiedzieć, że nasze plany, czyli budowa toru w skali 1 do 5 i budowa toru w skali 1 do 1 o długości 500 metrów, mają zapewnione finansowanie" - powiedziała Sikorska.
Na tym torze pojazd typu magrail będzie mógł się rozpędzić do 300 km/h.

Sikorska dodała, że spółka Hyper Poland pozyskała niedawno dofinansowanie w wysokości 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w konkursie; pieniądze zostaną przeznaczone na jej rozwój. Dodatkowo firma zebrała ponad 1 mln zł w kampanii crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs.

Czytaj też: Już za 5 lat na Polską znajdzie się centrum przepływu ruchu lotniczego. To gigantyczna szansa

Pieniądze z NCBR-u zostaną przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapów rozwoju technologii hyperloop. Środki zostaną wykorzystane do zbudowania stanowisk testowych, do badania napędu liniowego i lewitacji magnetycznej.

Hyper Poland jako jedyna firma na świecie opracowała sposób na to, jak przystosować istniejące, zwykłe tory kolejowe do potrzeb lewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych. Opracowana w Polsce technologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowych zamiennie poruszały się zwykłe pociągi oraz superszybkie pociągi magnetyczne.

Takie wdrożenie technologii hyperloop ma być kilkukrotnie tańsze niż w pierwotnym pomyśle, zakładającym budowę od zera infrastruktury próżniowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (7)

  • Auto54N 2019-05-16 10:54:10
    Prędkość 300km/h na 500m torze? Zdążą się rozpędzić? Jeśli zdążą to zdążą wyhamować?
  • kolejorz 2019-05-16 13:23:02
    tak, bo to będzie pętla :D
    • Auto54N 2019-05-16 15:10:20
      Wychodzi pętla o średnicy 160m. W takiej sytuacji rozpędzony do 300km/h skład wykonywałby jedno kółko w czasie ok 6 sekund.
    • Auto54N 2019-05-17 09:06:08
      Wychodzi mi ponadto, że przyspieszenie dośrodkowe wyniosłoby w takiej sytuacji 86 m/s2, czyli prawie 9g. Taki tor to ja rozumiem, będzie można szkolić pilotów myśliwców.
  • Gość 2019-05-17 08:53:55
    To bardzo dobry pomysł.
  • erg 2019-05-17 10:48:32
    Co za bełkot???? Z kupą niedorzeczności !!! Co ma poduszka magnetyczna, do próżni? No (bez urazy) chyba że to próżnia umysłowa.....
    • lech_kolejorz 2019-05-17 13:03:34
      Bo to jest polski wkład w koncepcję hyperloop. Zbudujemy kolej próżniową ale bez próżni. A jak trzeba będzie, to także z tradycyjnym napędem. I w ten sposób będziemy pionierami i uruchomimy pierwszą na świecie kolej hyperloop, tyle że jeżdżącą po normalnych torach z prędkością 120 km/h

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


22 692 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 382 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.