PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport kolejowy

Sama geografia może nie wystarczyć - o chińskie przewozy trzeba powalczyć

Autor: Robert Szymczak
03-06-2019 10:30 |  aktualizacja: 03-06-2019 07:30
Sama geografia może nie wystarczyć - o chińskie przewozy trzeba powalczyć

W 2018 roku na trasie Chiny-UE przejechało ok. 70 proc. pociągów więcej niż rok wcześniej

Fot. materiały PKP PLK

Transport towarów między Chinami a Unią Europejską rośnie bardzo dynamicznie – w ubiegłym roku na tej trasie przejechało ok. 70 proc. pociągów więcej, niż miało to miejsce w roku 2017. Jak przeciwdziałać zakusom omijania istotnych dla Polski korytarzy transportowych, gdy konkurencja zaczyna się pojawiać?

  • W 2018 roku z Chin do Unii Europejskiej i z Unii do Chin przejechało ok. 6,3 tys. pociągów - to o ok. 70 proc. pociągów więcej niż rok wcześniej.
  • Największym suchym portem w Polsce i w Unii Europejskiej są Małaszewicze – ponad 80 proc. towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku przechodzi przez przejście graniczne Brześć-Terespol i terminal w Małaszewiczach.
  • Przewozy kolejowe między Europą i Azją mają szansę wzrosnąć w ciągu 10 lat do 500-600 tys. TEU. Na pytanie "Czy Polska temu podoła?" starali się odpowiedzieć paneliści sesji "Logistyka między Europą i Azją", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
W 2018 roku z Chin do Unii Europejskiej i z Unii do Chin przejechało ok. 6,3 tys. pociągów - to o ok. 70 proc. pociągów więcej niż rok wcześniej - w 2017 r. było ich ok. 3,6 tys. W 2016 r. było to tylko 1,6 tys. pociągów, a pięć lat temu było ich jedynie 300.

Należy zauważyć tendencję wzrostową, jeśli chodzi o wożenie towarów do Chin - w 2017 z Unii do Chin wyjechało 35 proc. ogółu przewozów, a w ubiegłym roku było to już 43 proc.

- Widzimy potrzebę lepszej oferty na rynku cargo i tę lepszą ofertę przygotowaliśmy. To spowodowało większe zainteresowanie klientów przewozami kolejowymi – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.

Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo
Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo

Małaszewicze – centrum tranzytowego świata wymaga inwestycji

Takim największym suchym portem w Polsce i w Unii Europejskiej są Małaszewicze – ponad 80 proc. towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku przechodzi przez przejście graniczne Brześć-Terespol i suchy port Małaszewicze.

Jak przeciwdziałać zakusom omijania tego istotnego dla Polski korytarza, gdy konkurencja zaczyna się pojawiać? – Dla przykładu można podać choćby szlak północny, prowadzący przez Kaliningrad, a działający dzięki umowom między Rosją i Niemcami, czy szlak południowy zawiązany przez Ukrainę i lobbying kolei austriackich – wyliczał Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP SA.

KOMENTARZE (1)

  • maniek 2019-06-04 22:07:52
    No i obudzili się polscy geniusze handlu z reką w nocniku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


28 565 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

0 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 218 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.