PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Transport kolejowy

Wrocławski dworzec główny będzie miał nowy peron

Autor: PAP/rs
07-11-2018 20:02
Wrocławski dworzec główny będzie miał nowy peron

Budowa nowego peronu nr 6 rozpocznie się w tym tygodniu na stacji Wrocław Główny.

Fot. Shutterstock.com

Budowa nowego peronu nr 6 rozpocznie się w tym tygodniu na stacji Wrocław Główny. Inwestycja o wartości ponad 7 mln zł zakończy się w połowie przyszłego roku.

Jak poinformował w środę Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK, nowy peron na wrocławskim Dworcu Główny PKP będzie miał 200 metrów długości.
"Peron i drogi dojścia będą wyposażone w system oznakowania dotykowego. Zostanie zabudowany też system monitoringu i nowe oświetlenie. Zamontowane zostaną trzy wiaty peronowe" - przekazała Ząbek.

Nowy peron zostanie połączmy schodami z głównym tunelem dworcowym, a drugie wejście na niego będzie znajdowało się od ulicy Suchej. "To zapewni szybkie dojście dla podróżnych, korzystających z miejskiej komunikacji autobusowej i PKS-u" - podkreślił Ząbek.

Dodał, że wraz z budową peronu zostaną wykonane prace na sąsiednim torze oraz zabudowa urządzeń zabezpieczających ruchu kolejowy. Koszt całej inwestycji to 7,4 mln zł.

Ząbek przypomniał, że nowe perony powstają również na innych stacjach kolejowych na Dolnym Śląsku. Z przebudowanych niedawno peronów korzystają podróżni na stacji Kłodzko Główne i na stacji w Świebodzicach. Trwa przebudowa peronów na stacjach i przystankach na linii z Legnicy do Lubina i z Grabowna Wielkiego do Cieszkowa - podkreślił.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (5)

  • wasiukibic 2018-11-08 15:49:39
    Nie ma sensu budować nowych peronów we Wrocławiu. Do Wrocławia nikt już nie jeździ, a miejscowi zabużanie podtrzymują tradycję i wolą jeździć do pracy na kobyle, a nie pociągiem. W ogóle należałoby zlikwidować dworzec kolejowy, który PLK im wyremontowała z budżetu centralnego, a już jest zaszczany, zasrany i śmierdzący żulami. Podarować kmiotowi pałac, to zrobi z niego chlew. Rozebrać, a cegły wywieźć do Warszawy, gdzie na pewno dużo lepiej je wykorzystają, gdyż już wcześniej wiele cegieł wrocławskich uratowano w ten sposób.
  • Krzysztof Czarnecki 2018-11-08 17:54:15
    Remont linii do Lwówka Śląskiego - to obecnie najpilniejsza inwestycja na Dolnym Śląsku, a nie jakiś peron we Wrocławiu, gdzie kolej nie cieszy się zainteresowaniem (pociągi do Wojnowa i Drezna wożą powietrze, a do Trzebnicy, Świdnicy i Dzierżoniowa trzeba było dramatycznie poobniżać ceny biletów, bo inaczej też nikt by nie jeździł pociągami). Pieniądze na remont Lwówka by były, gdyby nie wywalono ich na bezsensowną reaktywację linii do jedliny przez Sobótkę.
  • Janusz 2018-11-14 23:04:31
    “Trolling lwówecki” Z niepokojem obserwuję w internecie, w komentarzach związanych z kolejnictwem, działania mające na celu obrażenie i zdyskredytowanie przewoźnika: Kolei Dolnośląskich oraz przedstawicieli samorządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialnych za transport. Zarzuca się przede wszystkim i wbrew prawdzie: zniszczenie przewozów pasażerskich na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Przewozy te zawieszono z racji katastrofalnego stanu linii 283 za która odpowiada państwowa spółka Polskie Linie Kolejowe. Samorząd wojewódzki nie jest jej właścicielem, nie ma prawa dokonywać remontów infrastruktury jak i nie ma interesu by linię w takim stanie przejmować. Kolejnym tematem jest rzekome faworyzowanie Wrocławia jako kierunku przewozów kolejowych kosztem innych miast. Wrocław jako główny ośrodek miejski, przemysłowy, naukowy i turystyczny województwa jest naturalnym generatorem dużego ruchu kolejowego i proporcjonalnie więcej pociągów go obsługuje. Nie wynika to z dyskryminacji mniejszych ośrodków ale ich potencjału pasażerskiego i potoków jakie generują. Trolling polega przede wszystkim na powtarzaniu nieprawdy, przekłamań i pomówień na powyższe tematy. Na ogólnodostępnych portalach komentowany jest i powielany po kilka, kilkadziesiąt razy. Praktyką jest podszywanie się pod użytkowników zamkniętych forów jak infokolej.pl czy scysrapercity.com w celu ich zdyskredytowania. Osoba (osoby?) które się tego dopuszczają zgłaszają i musują nieprzychylne im komentarze.
    • P. Rachwalski 2018-11-15 19:09:30
      Prawda odnośnie linii kolejowej do Lwówka Śląskiego jest zupełnie inna niż napisałeś. Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych. Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów. Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: marczow[kropka]bnx[kropka]pl/news[kropka]php?readmore=826
  • Światowid 2018-11-15 19:11:49
    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

561 728 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.