Grupa Kapitałowa OT Logistics po 3 kwartałach 2019 r. zanotowała 758,7 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 4,8 proc. w porównaniach rocznych. Okres ten firma zakończyła z EBITDA w wysokości 98,6 mln zł (wzrost o prawie 157 proc.), ale też ze stratą netto w wysokości 26,5 mln zł, która była mniejsza niż w 2018 r. (35,6 mln zł).
Segment usług portowych, który odpowiada za 14 proc. przychodów grupy, zanotował przychody na podobnym poziomie jak rok wcześniej, jednak wyraźny wzrost EBITDA - do 22,3 mln zł. Porty grupy poprawiły osiągane marże dzięki wynegocjowaniu nowych stawek za przeładunki oraz poprawę organizacji pracy, informuje zarząd.
W OT Port Świnoujście odnotowano jednak spadek przeładunków o 11 proc., natomiast w OT Port Gdynia – ich wzrost o 16 proc. (do 2,4 mln ton), głównie koksu i wysokomarżowych towarów drobnicowych. W ciągu trzech kwartałów segment portowy wypracował zysk netto 6,5 mln zł, wobec 7 mln zł straty w 2018 r.
Segment żeglugi śródlądowej i pozostałych przewozów (25 proc. łącznych przychodów) miał lepszy EBITDA o 156 proc. (16,2 mln zł) i zysk netto 5,5 mln zł (wobec 6,3 mln zł straty rok wcześniej), dzięki m.in. wyższym stawkom frachtu, rezygnacji z nierentownych kontraktów oraz zniesieniu w tum roku opłaty kanałowej w Niemczech.
Podobnie jak rok temu, stratę przyniósł segment kolejowy (4 proc. przychodów grupy) – wyniosła ona 7,7 mln zł (8,8 mln zł w ub. roku).
Patrz też: STK z Wrocławia grozi zakaz działalności
- Po trzech kwartałach możemy śmiało powiedzieć, że realizacja planu naprawczego idzie zgodnie z planem - powiedział Radosław Krawczyk, prezes zarządu OT Logistics. – Wynik netto wciąż obciążony jest znacznymi kosztami finansowymi, jednak redukujemy zadłużenie i wiemy, że niebawem obciążenia te będą się zmniejszać.
Już po zakończeniu trzeciego kwartału spółka poinformowała o sprzedaży nieruchomość we Wrocławiu oraz bliskim finale negocjacji sprzedaży udziałów spółki żeglugi śródlądowej Deutsche Binnenreederei. Osiągnięte przychody mają poprawić płynność finansową grupy.
Patrz też: OT Logistics wycofuje się z żeglugi śródlądowej w Niemczech