PARTNERZY PORTALU

Śląskie: Metropolia współpracuje z właścicielami gruntów ws. velostrady

Metropolia współpracuje z właścicielami gruntów ws. velostrady mat. pras.

Budowę velostrady, czyli bezkolizyjnej trasy rowerowej, mającej połączyć Katowice z miastami Zagłębia Dąbrowskiego, przygotowuje Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM). Jej władze podpisały kolejny list intencyjny z właścicielami gruntów, na których mogłaby powstać trasa.

  • Jak poinformował w poniedziałek Michał Nowak z biura prasowego Metropolii, tego dnia podpisano list intencyjny z właścicielem sieci przemysłowych linii kolejowych, firmą CTL Maczki-Bór.
  • Pod koniec ub. tygodnia GZM zawarła podobne porozumienie z właścicielem odcinków nieczynnych linii kolejowych, firmą Pragbud.
  • Metropolia stara się o współpracę z właścicielami kolejowych nieruchomości, ponieważ założyła poprowadzenie pierwszej velostrady - z Katowic do Dąbrowy Górniczej - trasami nieczynnych linii kolei przemysłowych.

Takie pokolejowe grunty powinny umożliwić wytyczenie szerokiej trasy rowerowej z systemem wjazdów i zjazdów, oddzielonej od ruchu samochodów i pieszych.

- Planując budowę velostrady chcemy wykorzystać potencjał, jaki tkwi w nieczynnych liniach kolejowych. To szansa na danie im drugiego życia i rewitalizację terenów poprzemysłowych - powiedziała cytowana przez Nowaka szefowa departamentu projektów i inwestycji GZM Karolina Mucha-Kuś.

- Współpraca z CTL Maczki-Bór, zarządcą przemysłowej infrastruktury kolejowej na planowanym przebiegu trasy, jest kluczowa dla urzeczywistnienia naszych planów budowy velostrady  - dodała Mucha Kuś.

Firma CTL Logistics zadeklarowała, że bez wahania przyjęła propozycję współpracy z GZM.


- Spółka CTL Logistics aktywnie włącza się w rewitalizację terenów pogórniczych. (...) Jesteśmy przekonani, że sprzedaż gruntu na potrzeby budowy nowych tras rowerowych, posłuży mieszkańcom Katowic i Mysłowic - zaznaczył prezes grupy CTL Logistics, w skład której wchodzi spółka CTL Maczki-Bór, Jerzy Bogacki.

Firma wyjaśniła, że na terenie tych dwóch miast znajdują się grunty, przez które może przebiegać nowa trasa rowerowa, pozostające obecnie w zarządzie CTL Maczki-Bór (w grupie CTL Logistics od 2001 r.).

Spółka ta dawniej nosiła nazwę Kopalnia Maczki-Bór i powstała z przekształcenia Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach.

Do majątku tej spółki należało m.in. 1 tys. ha gruntów, w tym tereny kolei piaskowej o długości ok. 130 km. Była to sieć linii kolejowych biegnących przez szereg miast regionu, odrębnych od sieci PKP i obsługujących transport piasku podsadzkowego z kopalni piasku Maczki-Bór do licznych kopalń węgla kamiennego.

List intencyjny między Metropolią, a CTL Maczki-Bór, zakłada współpracę partnerów przy ustaleniu statusu prawnego i stanu technicznego wybranych gruntów oraz infrastruktury podczas audytu przebiegu zakładanej trasy.

×
EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Śląskie: Metropolia współpracuje z właścicielami gruntów ws. velostrady

  • Adam 2019-12-31 13:46:56
    Zlikwidują szyny.wybudują trasy po których nikt nie będzie jeżdził. A korki na ulicach coraz większe. Najlepszy przykład linia tramwajowa 25(wojkowice-Będzin) zlikwidowana. Zamiast niej scieżka rowerowa po której prawie nikt nie jezdzi. I autobusy za którymi ciągną się korki samochodów (ekologia). Autobusy dojezdzające w miejsca w których już dawno nie ma żadnej fabryki i o godzinach., które nie pasują na dojazd do pracy. Więc znów trzeba się przesiąść na samochód. Kto układa te rozkłady i kto je koryguje? (nikt). A pózniej zdziwienie że nikt komunikacją miejską nie jeżdzi. Jeszcze jedno linia kolejowa wojkowice-Dąbrowa g Ząbkowice. Dlaczego nie można na niej puścic pociągów osobowych?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!