Warszawa: Tramwajarze testują kolejne e-papierowe rozkłady

Warszawa: Tramwajarze testują kolejne e-papierowe rozkłady
Nowe rozkłady jazdy oprócz tego, że dostarczają aktualne informacje mają inne zalety. W odróżnieniu do tradycyjnych monitorów zużywają bardzo mało energii. fot. unsplash.com/Michał Turkiewicz
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 20-11-2021 10:02

Trwają testy pierwszych e-papierowych rozkładów jazdy w Polsce. Działają on-line już w kilku miejscach Warszawy - poinformowały Tramwaje Warszawskie.

W stolicy działa już sześć e-papierowych rozkładów jazdy. Pierwsze dwa zostały zamontowane na przystankach tramwajowych przy Muzeum Powstania Warszawskiego. Kolejne znalazły się w przy placu Zawiszy, przy stacji Metro Marymont i na przystanku Dworzec Gdański.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Warszawa: Tramwajarze testują kolejne e-papierowe rozkłady

  • Do tematu i nieco odbiegając od niego 2021-11-20 17:32:17
    "Nie trzeba odwiedzać przystanków, naklejać i wymieniać wcześniej wydrukowanych kartek, co zajmuje czas i angażuje wielu pracowników." - bez przesady rozkłady nie są wymieniane wcale tak często to raz, a dwa przez grube dekady klasyczne rozkłady papierowe były umieszczane w gablotkach przystankowych i zmieniane raz na jakiś czas i nikt nie narzekał i nie robił z tego problemów, nie generuje to wcale tak dużego kosztu oraz wysiłku, trochę jest to wyolbrzymiane. W artykule mowa też o tym, że te nowe wyświetlacze rozkładów zużywają mało energii - być może i tak, ale to pokazuje tylko, że papierowe klasyczne rozkłady zwyciężają - od momentu ich zawieszenia w gablotkach przystankowych nie zużywają żadnej energii( bo nie są podpięte do żadnego urządzenia elektronicznego), rzadziej korzystający z transportu zbiorowego mieszkańcy na nie zerkają, częściej zaś korzystający tego nie robią, gdyż większość bardziej popularnych linii znają na pamięć, ich przebieg tras. A teraz odkąd od dłuższego czasu są na wielu przystankach wyświetlacze dynamicznej informacji pasażerskiej, informujące o godzinie przyjazdu danej linii na przystanek to coraz mniej ludzi zerka na rozkłady jazdy. Miejmy na względzie fakt, że ceny prądu stale rosną, toteż im więcej będzie urządzeń elektronicznych przybywać( ale takich, które nie są do końca potrzebne i zasadne) tym zużycie prądu będzie wzrastać. W ogóle odbiegając od tego tematu nieco to rezygnowanie z taboru autobusowego z silnikami spalinowymi na rzecz elektrobusów i trolejbusów jest posunięciem krótkowzrocznym i niewytłumaczalnym. Po pierwsze pojazdy na prąd nie są wcale takie ekologiczne jak by się wydawało, bywają droższe w eksploatacji, a poza tym jak jest zima i tęgi mróz to takie pojazdy bywają awaryjne - pobór mocy spada, gdyż prąd ma to do siebie, że jest wrażliwy na niskie i bardzo niskie temperatury, a to skutkuje tym, że pojazd może stanąć i nie móc dalej ruszyć. Trolejbusy nie są alternatywą wobec tramwajów, bo tramwaje nie stoją w korkach( pojazdy szynowe), a trolejbusy tak( no chyba, że są buspasy to wtedy śmigają bez korków). Elektrobusy z kolei potrzebują ładowarek na pętlach komunikacji miejskiej, a pełne naładowanie takiego elektrobusu trwa bardzo długo, toteż autobusy z klasycznym silnikiem spalinowym( spełniającym normy emisji spalin) mają nad elektrobusami niewątpliwą przewagę - nie trzeba ich ładować, a tylko raz na jakiś czas zatankować paliwem.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.165.57.161
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!